آزمون دولینگو

توضیحات آزمون دولینگو و مقایسه یا تافل و آیلتس 📚



Duolingo English test

آزمون زبان دولینگو برخلاف آزمون های رایج از جمله آیلتس و تافل، نیازی به شرکت در آزمون حضوری و یا انجام ثبت نام و رزرو زودهنگام ندارد. این آزمون می­تواند در هر زمان و در هر مکانی، متناسب با خواست متقاضی، تنها از طریق دسترسی به یک کامپیوتر، انجام بگیرد. آزمون زبان دولینگو کمتر از یک ساعت می­باشد و نتیجه این آزمون در کمتر از ۴۸ ساعت آماده شده و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافی دانشجو می­تواند کارنامه خود را برای تعداد نا محدودی از موسسات و دانشگاه ها ارسال نماید. مثل سایر آزمون های بین المللی، نتیجه آزمون دولینگو به مدت 2 سال معتبراست.

 

مقایسه دولینگو با آزمون های آیلتس و تافل

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

 

بخش‌های مختلف آزمون  duolingo

بخش اول آزمون دولینگو:

1. Quick Setup

که قوانین و مقررات وضع شده در آزمون دولینگو را بررسی می­کند. Duolingo این بخش شامل مقدمه ای است بر آزمون بخش اول آزمون دولینگو 10 دقیقه طول می­کشد. این قسمت در نمره شما تاثیری نخواهد داشت.

بخش دوم آزمون دولینگو:

2. Adaptive Questions

  • بخش سؤالات تطبیقی قسمت عمده آزمون را تشکیل می دهد ، میزان سختی و آسانی سوالات به عملکرد شما در پاسخگویی به سوالات قبلی وابسته است. هدف از سوالات تطبیقی در آزمون دولینگو، ارزیابی دانش شما در موارد زیر است:
  •  (English vocabulary) واژگان انگلیسی
  •  (syntax) نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به صورت درست در جمله
  •  (phonetics) تلفظ واژگان انگلیسی
  • (stress and intonation of English words)   بیان واژگان انگلیسی با استرس (تاکید) و آهنگ درست مهار ت­های خواندن، نوشتن و گوش دادن

ترتیب انواع مختلف سؤالات در آزمون دولینگو، به استثناء دو سوال آخر، کاملا تصادفی است. پاسخ دو سوال آخر شامل، یک پاسخ نوشتاری طولانی­تر ( 50 تا 100 صدای خود را ضبط کنید. ”Recording“ 90ثانیه) است که باید با کلیک بر روی گزینه - کلمه) و یک پاسخ گفتاری ( 30 نمره شما در آزمون دولینگو براساس ارزیابی مهار تهای ذکر شده در بالا مشخص خواهد شد. کل زمان بخش سوالات تطبیقی 25 دقیقه است.

دوم آزمون دولینگو دارای 8 نوع سوال است. 6 نوع از آنها (English word,C-test Questions, Passage, Gap-fill Reading,read and speak, listen and write, selection) تطبیقی هستند . 2 نوع دیگر (( Extended writing ,Extended speaking

که طولانی‌­تر نیز می‌­باشند در انتهای سوالات تطبیقی ارائه می­‌شوند.

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر کافی است تا از طریق ایمیل، صفحه اینستاگرام و باکس پیام سایت با ما در ارتباط باشید تا به سرعت پاسخ سوالات خود را بگیرید

بخش سوم آزمون دولینگو

3. Video Interview & Writing Sample

شامل دو تسک می­باشد، انجام یک مصاحبه ویدئویی و نوشتن یک نمونه رایتینگ. که هر دو آنها همراه با نمره آزمون شما ،(Duolingo) بخش سوم آزمون دولینگوبرای موسسات و دانشگا ههایی که م یخواهید، ارسال م یشوند. در واقع این بخش، این امکان را به تیم پذیرش م یدهد تا در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و برای خود شما هم فرصتی است برای نشان دادن مهارت زبان انگلیسی‌تان.

  1. در تسک اول، دو موضوع به شما پیشنهاد میشود که باید از میان آنها یکی را انتخاب کرده و درحالی که ویدئو شما ضبط م یشود، به صورت شفاهی ­به مدت 1 تا 3دقیقه، در مورد آن موضوع صحبت کنید.
  2. در تسک دوم، مانند تسک اول، می­بایست از میان دو موضوع پیشنهادی، یکی را انتخاب کنید و در مدت زمان 3 تا 5 دقیقه پاسخ خود را به صورت یک متن بنویسید.

به علاوه یک تایمر وجود دارد که زمان را به شما نشان م یدهد، بنابراین نگران از دست دادن زمان در این بخش نباشید.برای هر تسک 30 ثانیه زمان دارید تا موضوع را بخوانید و انتخاب کنید و در مورد پاسخ خود فکر کنید.عملکرد شما در بخش سوالات تطبیقی، تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتینگ است.

  • مدت زمان بخش سوم آزمون دولینگو تنها 10 دقیقه می‌باشد.
  • شما می‌توانید پاس خهای خود را قبل از ارسال نتایج خود به دانشگاه ها، بررسی کنید و اگر از عملکرد خود راضی نیستید، مجددا در آزمون دولینگو شرکت کنید.
  • برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو، داوطلبان ملزم به رعایت یک سری از قوانین به شرح زیر هستند:
  • باید در یک اتاق ساکت و دارای نور کافی، تنها باشند.
  • گوش های داوطلب باید قابل مشاهده باشند و با مو یا کلاه پوشانده نشوند.
  • داوطلبان اجازه استفاده از عینک آفتابی یا هدفون را ندارند.
  • نمی توانند از هیچ وسیله نوشتاری یا کاغذی استفاده کنند.
  • نباید با هیچ شخص دیگری در طول آزمون صحبت کنند.
  • داوطلبان اجازه دور شدن از جلو دوربین به صورتی که در دیدرس نباشند را ندارند.
  • همچنین اجازه مینیمایز کردن صفحه آزمون را ندارند.

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

مقایسه دولینگو با آزمون ایلتس و تافل

تطبیق نمرات دولینگو با آیلتس

طراحی سایت و سئو فراموج