شهر میلان

شهر میلان ایتالیا | هزینه زندگی در میلان | دانشگاه‌ها



شهر میلان ایتالیا از دید دانشجو

میلان در شمال رودخانه پو در شمال ایتالیا قرار دارد، و در دوطرف آن رودخانه تیچینو در غرب شهر و رودخانه آدا در شرق آن گسترش یافته است. سایت این شهر 400 فوت (122 متر) بالاتر از سطح دریا است  و به سمت شمال کوه های آلپ بالا می روند. آب و هوای میلان با زمستان های مرطوب و سرد و تابستان های گرم و مرطوب شروع می­شود. برف بین دسامبر و فوریه می بارد و فصل بهار عموماً بارانی است. در زمستان دما بین 30 تا 50 درجه فارنهایت (1- تا 10 درجه سانتیگراد) و در تابستان بین 68 تا 86 درجه فارنهایت (20 تا 30 درجه سانتیگراد) متغیر است.

میلان پایتخت منطقه لمباردی در شمال ایتالیا است. این شهر پس از رم دومین شهر بزرگ ایتالیا از نظر جمعیت است (بیش از 1.300.000 نفر ) و مرکز مالی پیشرو ایتالیا و پررونق ترین شهر تولیدی و تجاری آن است. فرهنگ میلانی که در طول قرن ها توسط چندین کشور اداره می شود، التقاطی است و عناصر بسیاری از کشورهای دیگر از جمله اتریش، اسپانیا و فرانسه را وام گرفته است. شباهت این مکان ها با میلان را می توان از طریق زبان، معماری، آشپزی و فرهنگ عمومی این کشورها مشاهده کرد.

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

میلان شهر زیبای ایتالیا جهت تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

این شهر یکی از شیک ترین شهرهای ایتالیا است که برخی از برندهای مد این کشور را در خود جای داده است. یکی از بهترین نقاط مرکز شهر، قدیمی ترین مرکز خرید جهان، Galleria Vittorio Emanuele II است. همچنین میلان بیشتر به خاطر La Scala که یکی از پیشروترین تئاترهای اپرا و باله در جهان است، شناخته شده است. جمعیت میلان عمدتاً کاتولیک هستند، اگرچه جوامع بزرگی از بودایی ها، یهودیان، مسلمانان و پروتستان ها نیز وجود دارند. این شهر مقر اسقف نشینی کاتولیک رومی میلان است و آیین های خاص خود را دارد - آیین آمبروسیان - که با آیین کاتولیک سنتی متفاوت است.

هزینه زندگی در میلان به چه صورت است؟

میلان قطعا یکی از گران‌ترین شهرهای ایتالیا است، اما به این دلیل که یکی از کانون‌های اقتصادی این کشور است، اگر شغلی برای کمک به پوشش برخی از هزینه‌ها پیدا کنید، حقوق مناسبی دریافت خواهید کرد. یک چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که اجاره بها در میلان بسیار بالا است، اجاره ماهانه از 300-400 یورو برای یک اتاق مشترک در یک آپارتمان خصوصی شروع می شود، آپارتمان های استودیویی از 800-900 یورو و آپارتمان های یک خوابه معمولاً از 1100-1200 یورو شروع می شود. بدیهی است که مکان آن نیر مهم است.

هزینه حمل و نقل میلان

میلان دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی مدرن است که تقریباً تمام مناطق شهر و همچنین فرودگاه های آن را از طریق ترکیبی از خطوط مترو، تراموا و اتوبوس به هم متصل می کند. این شهر دارای پنج ایستگاه اصلی قطار، چهار خط مترو (مترو) و یک شبکه گسترده تراموا است. اتوبوس ها نیز در شهر تردد می کنند، اما برای اتصال مناطق خارج از مرکز شهر بسیار مفید هستند.

milan transportation

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

خدمات حمل و نقل عمومی میلان توسط Azienda Trasporti Milanese یا به اختصار ATM اداره می شود. کارت ATM سفر(حمل و نقل) به صورت زیر است:

  • مجوز ماهانه برای زیر 27 سال: 22 یورو
  • مجوز سالانه برای زیر 27 سال: 200 یورو
  • کارت معمولی ماهانه: 39 یورو
  • کارت معمولی سالانه: 330 یورو

هزینه مواد غذایی در میلان

هزینه خرید مواد غذایی حدود 100-150 یورو در ماه است، صرف غذا در خارج از منزل می تواند بین 10 تا 20 یورو برای هر نفر(در رستوران ارزان) هزینه داشته باشد. بازارهای محلی یکی از مکان­هایی است که می­توانید خرید مقرون به صرفه­ای برای مواد غذایی اولیه داشته باشید اما باید روز و ساعت خاص آن­ها را در نظر داشته باشید.

دانشگاه‌های معروف شهر

میلان که یک پیشرو جهانی در صنعت مد و مرکز مالی در ایتالیا است، به دانشجویان خلاق و دارای تفکرات خلاق فضای رشد فراهم می­کند. از بین پنج دانشگاه رتبه‌بندی شده در میلان که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS® 2022 معرفی شده‌اند، Politecnico di Milano با رتبه 142 در جهان بالاترین رتبه را دارد. این دانشگاه همچنین در حال حاضر بالاترین رتبه در ایتالیا را دارد.

میلان از استقبال بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزانش مواجه شده است و در بین 50 رتبه برتر هم برای شاخص دید دانشجو و هم برای شاخص مطلوبیت قرار گرفته است. در نظرسنجی دانشجویی در پاسخ به سوال "گزینه­های مثبت زندگی در میلان چیست" یکی از پاسخ دهندگان گفت: "فرصت هایی که شهر درخصوص ارتباط با مردم، غذا، زندگی شبانه و تحصیل ارایه می­دهد."

در لیست زیر به ترتیب رتبه 5 دانشگاه­ برتر مبلان قرار گرفته است: (رتبه­‌ها در مقایسه با سراسر دنیا است.)

  • Polytechnic university of milan
  • University of milan 
  • Vita-salute san Raffaele university
  • University of Milano-bicocca
  • Catholic university of the sacred heart

 

جاهای دیدنی

  • کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع سانتا ماریا ناسنته، که میلانی ها آن را فقط "Il Duomo" می نامند، یکی از بزرگترین کلیساهای جهان (حداکثر 40000 نفر است) و باشکوه ترین کلیساها است، و نمونه نهایی آن سبک گوتیک پر زرق و برق است. ساخت این کلیسا در قرن چهاردهم شروع شد، اما نمای آن تا اوایل دهه 1800، در زمان ناپلئون تکمیل نشد.

کلیسای جامع میلان

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

بالای سقف 135 قله سنگی حکاکی شده با ظرافت است و نمای بیرونی با 2245 مجسمه مرمر تزئین شده است. فضای داخلی کم نور، در تضاد قابل توجه با نمای بیرونی درخشان و پر نقش و نگار، با 52 ستون غول پیکر خود تأثیری قدرتمند بر جای می گذارد. پنجره های رنگی در شبستان (بیشتر قرن 15-16) بزرگترین در جهان هستند. قدیمی ترین آنها در راهروی جنوبی هستند.

  • فروشگاه های لوکس و کافه های زیبا Galleria Vittorio Emanuele II

گالری بزرگ ویتوریو امانوئل II که یک طرف میدان دومو را تشکیل می‌دهد و از طرف دیگر به میدان اسکالا باز می‌شود، توسط جوزپه منگونی طراحی و بین سال‌های 1865 تا 1877 ساخته شد. در آن زمان این بزرگ‌ترین پاساژ خرید در اروپا بود، با گنبدی سر به فلک کشیده است.

این بنا نشان دهنده آغاز معماری مدرن در ایتالیا، امروزه به عنوان نمونه ای باشکوه از ساخت و سازهای صنعتی آهن و شیشه قرن 19 می باشد. و هنوز هم مکانی زیبا و پرجنب‌وجوش است که محلی‌ها برای ناهار یا قهوه در کافه‌های زیبایش گرد هم می‌آیند و در مغازه‌های لوکس آن گشت می‌زنند.

  • شام آخر لئوناردو داوینچی

کلیسای آجری گوتیک سانتا ماریا دل گرازیه، در کورسو سرخابی، حدوداً در سال 1465 آغاز به ساخت شد و گنبد عظیم شش ضلعی آن به بهترین سبک رنسانس اولیه توسط برامانته، یکی از تأثیرگذارترین معماران دوره رنسانس ایتالیا طراحی شد.

کلیسا - و سفره خانه مجاور آن، که شام ​​آخر لئوناردو داوینچی را در خود جای داده است - در جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیدند و در طول کار تعمیر، نقاشی‌های قدیمی در گنبد به نمایش درآمدند. در انتهای راهرو شمالی، کلیسای کوچک باروک مدونا دل گرازیه، با محراب مدونا قرار دارد.

اما دلیل اینکه بیشتر گردشگران از سانتا ماریا دل گرازیه دیدن می کنند، دیدن معروف ترین اثر داوینچی است که بر روی دیوار سفره خانه صومعه سابق دومینیکن نقاشی شده است. Cenacolo Vinciano، همانطور که در اینجا نامیده می شود، بین سال های 1495 و 1497 بر روی دیوار با تمپر نقاشی شده است.

شام آخر لئوناردو داوینچی

داوینچی به جای نمایش های ثابت قبلی از آخرین وعده غذایی مسیح با شاگردانش، تصویری دراماتیک از صحنه ارائه می دهد که کاملاً بدیع بود و مرحله جدیدو مهم را در توسعه هنر را نشان می داد. این نقاشی که قبل از تخریب بخشی از اتاق در معرض هوا قرار گرفته بود شروع به پوسته پوسته شدن کرده بود، چندین بار بازسازی شده است، روندی که احتمالاً هرگز به طور کامل تکمیل نخواهد شد.

  • سن مائوریزیو و موزه باستان شناسی

برای بسیاری، فضای داخلی کلیسای سن مائوریتزیو زیباترین کلیسای میلان است. در اوایل دهه 1500 به عنوان کلیسای صومعه راهبه های بندیکتین ساخته شد، کل فضای داخلی با نقاشی های دیواری از صحنه های کتاب مقدس پوشیده شده است. اینها نه تنها توسط برخی از بهترین هنرمندان لومبارد قرن شانزدهم - عمدتاً برناردینو لوئینی و پسرانش - ساخته شده‌اند، بلکه رنگ‌های نقاشی‌ها به قدری زنده هستند که گویی دیروز نقاشی شده‌اند. شبستان طویل به دو بخش تقسیم می‌شود که سمت پشتی به گروه کر راهبه‌ها اختصاص دارد.

این صومعه وسیع بر روی ویرانه‌های سیرک رومی و بخش‌هایی از دیوارهای رومی ساخته شده است، که اکنون همگی بخشی از موزه باستان‌شناسی سیویکو (موزه باستان‌شناسی) هستند، جایی که می‌توانید این بقایای حفاری شده از میلان رومی را ببینید. همراه با تاریخ باستانی میلان، یافته‌های یونانی، اتروسکی و رومی را از جاهای دیگر ایتالیا، از جمله مجسمه‌هایی از سنگ و برنزرا نیز خواهید دید. مجسمه‌های قرن سوم ماکسیمیلیان، یک سر برنزی، و یک مجسمه زن با پرده‌های تا شده بسیار زیبا هستند.

  • یک شب را در Naviglio بگذرانید

برای جوانانی که به کافه‌های کنار کانال و کلوب‌های موسیقی مراجعه می‌کنند، ناویگلیو یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در شب در میلان انجام داد. در ماه آوریل، ای ن محله در امتداد کانال مملو از گل‌های فستا دی فیوری می‌شود و فستا دل ناویلیو کنسرت‌ها، راهپیمایی‌ها، صنایع دستی و بازار عتیقه را به ارمغان می‌آورد.

Naviglio

بارج های کنار کانال ها در اواسط ژوئن برای Sagra di San Cristoforo (جشنواره سنت کریستوفر) تزئین می شوند و ارکستر Sinfonica di Milano Giuseppe Verdi حدود 50 کنسرت را در عصرهای پنجشنبه و جمعه و بعدازظهر یکشنبه در Auditorium di Milano اجرا می کند.

میزان امنیت میلان

میلان مکانی امن است که در آن سرقت بسیارکم است و شاخص امنیت آن رتبه 53.68 را به خود اختصاص داده است. گاهی اوقات سرقت ماشین ها وجود دارد، بنابراین همیشه وسیله نقلیه خود را قفل کنید و هرگز اشیای قیمتی را در معرض دید قرار ندهید. هیچ گزارشی مبنی بر آدم ربایی به خصوص ربوده شدن اتباع خارجی گزارش نشده است.

فرصت شغلی در میلانی شهری از اروپا

بالاترین امتیاز میلان در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی مربوط به فعالیت شغلی است که در رتبه هجدهم جهان قرار دارد. دانشجویانی که دارای توانایی کار کردن در گروه را دارند، فرصت های کارآموزی و شغلی متعددی را در داخل شهر پیدا خواهند کرد، با استخدام کنندگان در سراسر اروپا می­توانند مکاتبه کنند زیرا فارق التحصیلان از میلان برای کارفرمایان بسیار معتبر است.

در نهایت میلان از نگاه دانشجو:

اگر قصد دارید برنامه خارج از کشور خود را در ایتالیا داشته باشید، چندین مقصد در این کشور شگفت انگیز وجود دارد که می تواند شما را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل کند، اما به نظر می رسد میلان بهترین مکان برای دانشجویان بین المللی است. میلان یک شهر دانشجویی عالی است، زیرا دانشگاه های برتر، زندگی شبانه هیجان انگیز، بسیاری از پارک های دوست داشتنی و فعالیت های تفریحی دارد. اگر به فعالیت‌های فرهنگی نیز علاقه‌مند هستید، میلان می‌تواند مقصد مناسبی برای تحصیل شما باشد همچنین ایمنی نکته مهمی است که باید در هنگام تحصیل در خارج از کشور به آن توجه کرد.

طراحی سایت و سئو فراموج