بورسیه

بورسیه های تحصیلی ایتالیا



بورسیه IYT وزارت امور خارجه ایتالیا

بورسیهInvest Your Talent in Italy  (استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید) که به IYT شناخته می شود، بورسیه ای است که به دانشجویان بین المللی که در برنامه های کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند پذیرفته شده­اند تعلق می­گیرد. این بورسیه توسط وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی، ITA - آژانس تجارت ایتالیا، و Uni-Italia انجام می شود. و حوزه های مورد مطالعه مانند مهندسی و فناوری، طراحی و معماری، اقتصاد و مدیریت را پوشش می دهد.

مزایای بورسیه IYT ایتالیا

  • بورسیه تحصیلی 8100 یورو (900.00 یورو برای 9 ماه)
  • معافیت از شهریه
  • دوره رایگان زبان ایتالیایی
  • آموزش درون شرکتی (آموزش درون شرکتی به این معنا می­باشد که برای شما فرصت گذران دوره کارآموزی در یکی از شرکت­‌های ایتالیایی مرتبط با رشته شما فراهم می­شود تا در کنار آموزش فرصت شغلی بهتری در آینده کسب کنید)

این بورسیه شامل مالیات منطقه ای برای حق تحصیل در دانشگاه، تمبر وظیفه. هر گونه هزینه مربوط به خسارت و بیمه مسئولیت شخص ثالث و سلامت نمی­شود.

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

شرایط لازم برای اخذ بورسیه

  • دانشجویان باید از یکی از کشورهای ارمنستان، آذربایجان، برزیل، کلمبیا، مصر، اتیوپی، غنا، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، مکزیک، جمهوری خلق چین، کره جنوبی، تونس، ترکیه، ویتنام باشند.
  • داشتن مدرک دانشگاهی واجد شرایط برای ثبت نام در برنامه منتخب مقطع کارشناسی ارشد
  • دارای گواهینامه مهارت انگلیسی معادل حداقل سطح B2 مدارک آیلتس، TOEIC و TOEFL توصیه می شود.

                                   

دانشگاه‌­های ارایه دهنده بورسیه IYT

لازم بذکر است که این بورسیه شامل تمامی دانشگاه­های ایتالیا نمی­شود و لیستی از دانشگاه­هایی که شامل این بورسیه می­شوند به شرح زیر است:

  • دانشگاه پلی تکنیک تورین                     دانشگاه بین الملل زبان و رسانه                   دانشگاه لینک کمپس
  • دانشگاه میلان بیکوکا                           دانشگاه پاویا                                         دانشگاه ورونا
  • دانشگاه پارما                                      دانشگاه سیه نا                                      دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه کمرینو                                  دانشگاه ماچه راتا                                    دانشگاه پادوا
  • دانشگاه کافوسکاری                            دانشگاه کالابریا                                     دانشگاه تورورگارتا رم
  • دانشگاه لوییس گیدو کارلی                    دانشگاه برشا                                        دانشگاه جنوا
  • دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا                    دانشگاه ترنتو                                         دانشگاه سالنتو      
  •  دانشگاه پیزا                                     دانشگاه luav  ونیز

 

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه IYT

ریز نمرات دوره کارشناسی و دانشنامه

یک ویدیوی انگیزشی (حداکثر یک دقیقه)

رزومه

مدرک زبان انگلیسی

مدرک زبان ایتالیایی. اجباری نیست، اما در صورت ارسال، ارزیابی می شود و نمره تعیین می شود.

یک پاسپورت معتبر

*(اسناد به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی پذیرفته می شود)

زمان درخواست

برنامه آنلاین برای. 2022/2023 از 14 ژانویه 2022 تا 15 فوریه 2022 باز است.

نتایج

در اواسط خرداد ماه، نتایج از طریق آدرس ایمیلی که در طی مراحل ثبت نام ارائه شده است به دانش آموزان اطلاع داده خواهد شد.

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا  DSU

بورسیه DSU یا بورسیه استانی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا از کشورهای در حال توسعه که قصد تحصیل در یک از دانشگاه­های دولتی ایتالیا در یکی از سه مقطع (کارشناسی، ارشد و دکترا) را دارند و یا در حال  حاضر در یک برنامه تحصیلی در حال تحصیل هستند قابل اخذ است که توسط آژانس حق تحصیل دانشگاهی شورای منطقه توسکانی (Regione Toscana) ارائه می‌شود. این بورسیه یک نوع کمک مالی به افرادی است که تهیه مخارج زندگی برای ان­ها دشوار است و توان پرداخت هزینه تحصیل و زندگی خود را ندارند. در واقع این بورسیه تنها با توجه به شرایط مالی و اقتصادی متقاضی در نظر گرفته می­شود.

                                          

مدارک و شرایط مورد نیاز این بورسیه هر سال توسط اعلامیه در اواخر ماه جولای اعلام می­شود وجزییات آن برای هر استان متفاوت است. متقاضیان می­توانند از ماه جولای(اواسط مرداد) تا اوایل سپتامبر(اخر شهریور) برای ثبت نام اقدام کنند. میزان تقریبی مبلغ بورسیه 6000 یورو در سال می­باشد که در دو قسط واریز می­شود. تعهد لازم برای دریافت کمک هزینه گذراندن واحدهای درسی مشخص شده توسط متقاضی می­باشد و در صورتی که متقاضی نتواند واحد های درسی را پاس کند این بورسیه از طریق دانشگاه قطع می­شود.

شروط لازم برای اخذ بورسیه استانی

  • موقعیت مالی
  • داشتن مدرک زبان
  • دارا بودن پذیرش از دانشگاه

کمک هزینه بورسیه شامل چه مواردی می­شود؟

  • اقامت رایگان
  • وعده های غذایی رایگان در سالن های غذاخوری دانشگاه
  • کمک به پوشش هزینه های اضافی (فعالیت های ورزشی، کتاب و غیره)
  • معافیت از شهریه دانشگاه

بورسیه های EDISU  پایمونت

بورسیه EDISU متعلق به دانشگاه­های (دانشگاه پلی تکنیک تورینو، دانشگاه تورینو و دانشگاه پیمونت شرقی) فراخوانی را هر ساله اعلام می­کند که متعلق به دانشجویان بین المللی برای دوره­های کارشناسی، ارشد و دکترا است و مهلت ثبت نام آن معمولا تا ماه سپتامبر است.

این کمک هزینه مختص افرادی است که دارای نتایج تحصیلی خوب اما درآمد کم هستند و هدف ارتقای آموزش عالی است. مقدار پول دریافتی توسط دانش آموزان با توجه به: درآمد خانواده و حضور (تمام وقت / پاره وقت) متفاوت است.  مبلغ این بورسیه با توجه به شرایط مختلف متفاوت است.

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

بورسیه تحصیلی دانشگاه BOLOGNAبرای دانشجویان بین المللی

هر ساله دانشگاه بولونیا فراخوانی را برای دانشجویان بین المللی متقاضی مقطع کارشناسی و ارشد اعلام می­کند که با توجه به میزان دانش فرد به دانشجو تعلق می­گیرد. مدارک لازم جهت ارزیابی بورسیه تحصیلی شامل:

1.دیپلم معتبر از مؤسسه‌ای بین‌المللی خارج از کشور ایتالیا یا دیپلم معتبر ایتالیایی از مؤسسه‌ای خارج از ایتالیا؛ ۲. شرکت در آزمون SAT برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی و شرکت در آزمون GRE برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بولونیا؛ ۳. سن کمتر از سی متقاضیان ‌هنگام درخواست بورسیۀ تحصیلی.

بورسیه های شامل دو نوع 1. یازده هزار یورو کمک هزینه تحصیل 2. معافیت از پرداخت هزینه تحصیل می­شوند و استفاده هر دو در یک زمان امکان پذیر نمی­باشد.

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان هر ساله برای دانشجوبان بین المللی که متقاضی مقطع ارشد به زبان انگلیسی هستند بورسیه­هایی به مبلغ­های 5000 و 10000 یورو در سال در نظر می­گیرد که باعث می­شود دانشجو از پرداخت شهریه معاف شود و در یکی از خوابگاه­های طرف قرارداد با دانشگاه می­توانند اقاکت داشته باشند و مابقی مبلغ نیز به صورت نقدی به دانشجو پرداخت می­شود. این بورسیه براساس عملکرد تحصیلی،رزومه تجربیات مرتبط با تحصیل و کار، توصیه نامه انگیزه نامه و نمونه کار در صورت نیاز ارزیابی می­شود.

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین هر ساله برای تمامی رشته­های معماری یا مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی بورسیه TOPOLITO masters programmes  را در نظر می­گیرد که مبلغ آن 8000 یورو در سال است.

                   

هدف این برنامه تقویت ظرفیت دانشگاه برای جذب دانشجویان بین المللی با استعداد است که می توانند در عین لذت بردن از فرهنگ و سنت علمی ایتالیا به دوره های کارشناسی ارشد دسترسی داشته باشند.

بورسیه دانشگاه PADOVA

دانشگاه پادوا ایتالیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا بورسیه  Regione Veneto Scholarships را هر ساله در نظر می­گیرد که میزان آن با توجه به درآمد خانواده و سایر شرایط متفاوت است و می­تواند تقاضی را از شهریه دانشگاه معاف کند و تخفیفی در خوابگاه وعده­های غذایی در نظر بگیرد.. متقاضی باید دارای مدرک زبان، خانواده کم درآمد، پذیرش دانشگاه را دارا باشد.

بورسیه دانشگاه بوکونی

دانشگاه بوکونی با توجه به شایستگی متقاضی هر ساله بورسیه­ای را در نظر می­گیرد تا دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد علوم از آن بهره‌مند شوند. بورسیه این دوره شامل نصف شهریه یا شهریه کامل می­شود که به ارزش 12000 یورو در سال برای مدرک لیسانس و حداکثر 13،000 یورو در سال برای مدرک کارشناسی ارشد است.

 

طراحی سایت و سئو فراموج