مدارک زبان ایتالیایی مورد تایید دانشگاه های ایتالیا



مدرک زبان چلی celi

داشتن مدرک زبان ایتالیایی یکی از الزامات دانشگاه‌­های ایتالیایی زبان این کشور است که مدرک celi گواهینامه معتبر بین المللی است که صلاحیت زبان شما را ارزیابی می­کند که هم در حوزه استخدامی و هم در زمینه تحصیلی معتبر هستند.  در واقع این مدرک، گواهی عمومی زبان برای دانش آموزان در حال تحصیل  است. علاوه بر مدرک celi ، مدارک celi برای مهاجرین و ناجوانان وجود دارد. این آزمون دارای6 سطح A1 تا C2 می­باشد که وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات celi3  را معتبر برای دانشجویان قرار داده است.

                       

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

A1 سطح پایه برای خارجی‌هایی که هیچ دانشی از زبان ایتالیایی ندارند.

A2  سطح مبتدی که برای خارجی‌هایی توصیه می‌شود که قادر به تشکیل جمله هستند اما نمی‌توانند صحبت کنند.

B1 سطح متوسط که برای تسلط به زبان بدون سختی زیاد، مفید است.

 B2سطح بالاتر از متوسط که برای تسلط به زبان بدون تلاش زیاد مفید است.

C1  سطح پیشرفته که امکان فهم و تولید مکالمات و بخش‌های پیچیده و طولانی زبانی ممکن است.

C2   سطح تسلط کامل زبان در موقعیت‌های پیچیده.

 

آزمون چلی در ایران معمولا در خرداد ماه برگزار می­شود بهتر است چند ماه زودتر از تاریخ دقیق آزمون مطلع شوید و برای ثبت نام اقدام فرمایید.

مدرک زبان چیلز cils

گواهینامه CEDILS گواهی صلاحیت در آموزش زبان ایتالیایی مخفف (certification di italiano come lingua straniera) به عنوان زبان خارجی یا زبان دوم است که توسط دانشگاه سیه نا ایجاد شده است، صلاحیت زبانی - ارتباطی فرد را در زبان ایتالیایی به عنوان زبان دوم تأیید می کندو از سال 2015 این آزمون در تهران در مدرسه‌­های ایتالیایی برگزار شد. گواهینامه CILS اولین گواهینامه زبان ایتالیایی است که شش سطح از صلاحیت زبانی - ارتباطی را از چارچوب مرجع مشترک اروپایی اعمال کرده و گواهینامه های خاصی را ارائه کرده است.

این آزمون دارای سطوح مختلف از A1 تا C2 طبق چارچوب استاندارد سطح­بندی زبان­‌های خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. سوالات توسط دانشگاه ارسال و پس از امتحان تصحیح می­شود. طبق سایت رسمی آزمون چیلز  سطح B2 برای مهاجرت به ایتالیا ضروری است و این آزمون در سال 3 مرتبه در ایران برگزار می­شود. در این آزمون مهارت­‌های شنیداری، خواندن و درک مطلب، گرامر، نوشتار و مکالمه مورد ارزیابی قرار می­گیرند. هر بخش از امتحان به طور مستقل ارزیابی می شود، بنابراین برای قبولی در امتحان باید در هر بخش نمره لازم را کسب کرده باشید  و در صورت کسب نکردن نمره مورد نظر در یک مهارت نیازی به امتحان مجدد تمام مهارت­‌ها نمی­باشد.

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

گواهینامه های CILS هم در محل کار، هم در آموزش و هم در دانشگاه به رسمیت شناخته می شوند. وزارت امور خارجه ماژول گواهینامه CILS A2 را به عنوان یک گواهی معتبر صلاحیت در زبان ایتالیایی برای دریافت مجوز اقامت EC برای ساکنان طولانی مدت می شناسد. آزمون CILS در دانشگاه سیه‌نا و همچنین در اسکولا لئوناردو داوینچی برگزار می‌شود.

آزمون چلی در ایران معمولا سه بار در سال در ماه­های آذر، خرداد و شهریور برگزار می­شود و یک آزمون جبرانی در اسفند ماه برقرار است. برای اطلاعات دقیق­تر از زمان آزمون­‌ها بهتر است به تقویم رسمی آزمون چلی سر بزنید

 

گواهینامه صلاحیت عمومی در زبان خارجی ایتالیایی(ITroma tre it

آزمون IT یکی دیگر از آزمون­های بین المللی زبان ایتالیایی است که مهاجرین می­توانند برای اثبات صلاحیت زبان ایتالیایی از آن بهره ببرند. این آزمون توسط دانشگاه Roma Tre برگزار می­شود و دارای 5 سطح مختلف از A1 تا C2 می­باشد. حداقل نمره مورد نیاز برای دانشجویان سطح B2 می­باشد. این آزمون چندین بار در سال در دانشگاه Roma Tre برگزار می‌شود.

                           

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

گواهی زبان (Progetto lingua italiana dante alighieri) PLIDA

ازمون PLIDA  توسط انجمن دانته آلیگیری صادر می­شوند که شرکت کننده در آن مهارت زبان ایتالیایی خود را ثابت می­کند. این مدرک یکی از مدارک قابل قبول در سفارت ایتالیا برای مهاجرین می‌­باشد. این آزمون دارای دو نوع plida  و plida jounior است که تفاوت آن­ها در متن­ها می­باشد. سطح این آزمون نیز مانند سایر آزمون­‌ها از A1 تا C2 می‌­باشد. در این آزمون مهارت‌­های درک مطلب، درک شنیداری، مهارت­‌های نوشتن و گفتار ارزیابی می­شود.

طراحی سایت و سئو فراموج