شهر ناپل

ناپل ایتالیا از دید دانشجوهای بین المللی | هزینه زندگی دانشجویی



شهر ناپل ایتالیا

ناپل، مرکز استان ناپل، ناحیه کامپانیا، در جنوب ایتالیا با حدود یک میلیون جمعیت است و در ساحل غربی شبه جزیره ایتالیا در 120 مایلی (190 کیلومتری) جنوب شرقی رم قرار دارد. در خلیج مشهور خود - که از غرب توسط خلیج کوچکتر پوتزوولی و از جنوب شرقی با تورفتگی گسترده‌تر خلیج سالرنو احاطه شده است در واقعا مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب ایتالیا است. ناپل دارای آب و هوای مدیترانه ای و نیمه گرمسیری است. تابستان­ های گرم و خشک و تنها با کمتر از 40 میلی متر (1.6 اینچ) بارندگی دارد.و به طور روزانه دمای آن بالاتر از 22 درجه سانتیگراد نمی­رود. زمستان‌های آن معتدل و بارانی است و برف به ندرت می‌بارد. نوامبر مرطوب ترین ماه در ناپل و جولای خشک ترین ماه است.

ناپل، بزرگترین شهر جنوب ایتالیا، به خاطر ترکیبی مست کننده از جذابیت دنیای قدیم و مدرن مشهور است و یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است که هنر، معماری و باستان شناسی کافی دارد تا بتواند در برابر سایر کلان شهرها سربلند کند. ناپل همچنین به خاطر زیبایی های طبیعی خود مانند پوسیلیپو، مزارع فلگرن، نیسیدا و وزوویوس معروف است و پیتزای هیزمی دلیل دیگری برای سفر به ناپل است. گذشته از پیتزا، ناپل به خاطر اسفولیاتل، استروفولی (دسر)  نیز معروف است.

شهر ناپل ایتالیا توضیحات لازم برای دانشجویان بین المللی

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

این شهر جالب دارای یک مرکز تاریخی است که توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است و اغلب به خاطر فرهنگ و هنری که از گوشه و کنار آن تراوش می کند "تئاتر باز" نامیده می شود. ممکن است در ابتدا شهری پر هرج و مرج و آشفته به نظر برسد، اما زمانی که ماهیت آن را درک کنید و به آن عادت کنید، در نهایت شما را به دام می اندازد.

هزینه‌های زندگی در ناپل به چه صورت است؟

هنگامی که به دنبال یک آپارتمان برای اجاره در شهر ناپلی هستید، طیف گسترده ای از پیشنهادات بسیار متفاوت را خواهید یافت. به خاطر داشته باشید که همه آنها در ویژگی های خود متفاوت هستند، اگرچه اکثر آنها شامل برخی از لوازم اولیه مانند اجاق گاز، یخچال، مایکروویو و ماشین لباسشویی هستند.

همچنین آپارتمان هایی با 2، 3، 4 یا 5 اتاق پیدا خواهید کرد که می توانید با دانشجویان دیگر یا از نوع استودیو به اشتراک بگذارید. اکثر دانش‌آموزانی که به این شهر جنوبی ایتالیا نقل مکان می‌کنند می‌خواهند یک اتاق خصوصی در یک آپارتمان مشترک پیدا کنند که شرایط آنها را برآورده کند. شما باید به این نکته توجه کنید که از محل اقامت خود چه چیزی می­خواهید از جمله اینکه آیا میز، کمد لباس، دسترسی به وای فای از اتاق و حمام خصوصی یا مشترک. ارزان ترین قیمت متوسط برای یک اتاق در یک آپارتمان مشترک 220 یورو در ماه در محله ای دور از مرکز است. از طرف دیگر میانگین ماهانه اقامتگاهی که در مرکز شهر است حدود 400 یورو است.

هزینه حمل و نقل ناپل گران است یا ارزان؟

سیستم حمل و نقل عمومی ناپل در ابتدا ممکن است خیلی پراکنده و گیج کننده به نظر برسد اما طیف گسترده ای از گزینه های حمل و نقل برای جابجایی شما در شهر وجود دارد. اتوبوس، تراموا، مترو، راه‌آهن فونیکولار همه در ترکیب هستند اما توسط چندین شرکت مختلف اداره می‌شوند. با استفاده از بلیط Unico یا بلیط TIC می توانید با همه اینها در محدوده شهر سفر کنید.

حمل و نقل شهر ناپل ایتالیا

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

همچنین بلیط برای رسیدن به مناطق خاصی از استان ناپل وجود دارد، آنها در شهر نیز معتبر هستند.

نرخ بلیط برای حمل و نقل عمومی به شرح زیر است:

  • بلیط ساعتی – 1.50 یورو هزینه دارد و از زمان تایید بلیط 90 دقیقه طول می کشد
  • بلیط روزانه – 4.50 یورو هزینه دارد و تا نیمه شب روزی که بلیط اعتبار سنجی می شود ادامه دارد
  • بلیط هفتگی - هزینه 15.80 یورو است و تا نیمه شب آخرین روز هفته اعتبار ادامه دارد.
  • بلیط ماهانه - 42.00 یورو هزینه دارد و تا نیمه شب آخرین روز ماه اعتبار ادامه دارد.

بلیط های ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه را می توان از دخانیات (tabaccheria) یا دکه های روزنامه تهیه کرد. در بسیاری از ایستگاه‌های راه‌آهن، مترو و کابلی و همچنین در ایستگاه‌های اتوبوس انتخابی در سرتاسر شهر، دستگاه‌های فروش بلیط وجود دارد.

هزینه مواد غذایی

ناپل در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا مانند رم یا فلورانس از لحاظ مواد غذایی مقرون به صرفه ­تر است. به عنوان مثال حدود یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان 10 یورو می­باشد. و لیست زیر نشانگر میانگین سایر موارد است:

  • غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه غذا 54.89 €
  • کاپوچینو (معمولی) 1.66 €
  • کوکاکولا/پپسی (بطری 0.33 لیتری) 1.50 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری) 0.98 €
  • شیر (معمولی)، (1 لیتر) 1.21 €
  • قرص نان سفید تازه (500 گرم) 1.06 €
  • برنج (سفید)، (1 کیلوگرم) 1.48 €
  • تخم مرغ (معمولی) (12) 2.43 €
  • پنیر محلی (1 کیلوگرم) 10.80 €
  • فیله مرغ (1 کیلوگرم) 8.28 €
  • گوشت گاو (1 کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ساق پا) 11.81 €

دانشگاه ­های ناپل ایتالیا

 Federico ll university of naples یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌هایی است که توسط یک رئیس دولت تأسیس شده است، در حالی که سایر مؤسسات آموزشی به طور کلی محصول ابتکارات شرکتی بودند. دانشگاه ناپل فدریکو دوم مجهز به 26 بخش، 4 دانشکده و بیش از 50 مرکز تحقیقاتی و همچنین 4 آکادمی است که همگی با شرکت های پیشرو همکاری می کنند. دانشگاه ناپل فدریکو دوم در رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ رتبه 301 را کسب کرده است. در فهرست زیر نام دانشگاه­های معتبر ناپل به ترتیب رتبه ذکر شده است:

  • Federico ll university of naples 
  • Parthenope university of naples 
  • University of naples “L’Orientale” 
  • Suor orsola benincasa university of naples 

در ناپل ایتالیا کجاها رو ببینم؟

  • Lungomare

در امتداد اسکله، در دروازه تاریخی مدیترانه و جهان، می توانید حسی نسبت به این شهر پر جنب و جوش داشته باشید. بندر ناپل توسط مجموعه ای از اسکله ها و موج شکن ها به اسکله ها و حوضه های جداگانه تقسیم شده است و همیشه پر از فعالیت است. Lungomare یک تفرجگاه ساحلی است که حدود 2.4 کیلومتر در امتداد Via Partenope و Via Francesco Caracciolo در محله Chiaia، با مناظر زیبا از سراسر خلیج تا Vesuvius و کافه‌ها و بستنی‌فروشی‌های فراوان، ساحل را دنبال می‌کند. در اینجا قدم بزنید، از مناظر و فضای پر جنب و جوش لذت ببرید، و از غذاهای معروف ناپل – پیتزا مارگریتا، امتحان کنید.

Lungomare

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

Castel Ovo متعلق به قرن دوازدهم، قدیمی‌ترین قلعه در ناپل، بر روی دماغه‌ای در انتهای Via Francesco Caracciolo قرار دارد. مناظر بندر، کشتی‌ها، خلیج و کوه وزوو حتی از باروهای آن بهتر است، و در داخل یک موزه قومی پیش از تاریخ با سرامیک‌ها و دیگر مصنوعات ناپل باستانی قرار دارد. برای ورود به قلعه و موزه، که مانند Lungomare، از جمله چندین کار رایگان در ناپل هستند، هزینه ای دریافت نمی شود.

فراتر از قلعه، شلوغ ترین قسمت بندر ناپل، با بندر کروز و نقطه عزیمت کشتی ها به سیسیل، ساردینیا و جاهای دیگر قرار دارد. در جنوب، از اسکله در Calata di Beverello، قایق ها به سمت پونزا، کاپری و ایسکیا حرکت می کنند. ناپل بندر اصلی جنوب ایتالیا است و بندر قلب آن است.

  • موزه ملی باستان شناسی

موزه باستان‌شناسی ملی یکی از بهترین مجموعه‌های باستانی جهان را در خود جای داده است که بسیاری از آن‌ها از کاوش‌های اولیه پمپئی به اینجا آورده شده‌اند. در واقع، بیشتر نقاط برجسته هنری شهر در اینجا هستند تا در خود سایت. طبقه همکف عمدتاً به مجسمه های مرمری، از جمله Farnese Hercules، مجسمه عظیم 3.17 متری که در حمام های Caracalla در رم یافت شده است، و Farnese Bull، بزرگترین گروه مرمری که از دوران باستان آمده است، اختصاص دارد. روی نیم‌ساخت مجموعه‌ای از موزاییک‌های باستانی پمپئی، از جمله نبرد اسکندر 6.20 متری معروف است.

در طبقه اول (طبقه دوم برای آمریکایی ها)، در مرکز Salone dell'Atlante، Farnese Atlas قرار دارد. در اینجا نیز مجموعه ای از مجسمه های برنزی از پمپئی (که با اکسیداسیون سبز قابل تشخیص است) و هرکولانیوم (با پتینه تیره) وجود دارد. به ویژه به دنبال آپولو در حال نواختن لیر باشید، یک اثر اصلی قرن پنجم از پلوپونز، که در کاسا دل سیتاریستا در پمپئی یافت می شود. همچنین در این طبقه مجموعه قابل توجهی از نقاشی های دیواری باستانی، عمدتاً از پمپئی و همچنین از Herculaneum و Stabiae وجود دارد.

  • cappella sansevero

Cappella Sansevero در سال 1590 به عنوان کلیسای خصوصی خانواده Sansevero ساخته شد و بعداً به کلیسای دفن آن تبدیل شد. در قرن هجدهم، توسط عرفان عجیب و غریب ریموندو دی سانگرو، شاهزاده سانسورو، به سبک باروک تزئین شد.

cappella sansevero

از میان مجسمه‌هایی که او سفارش داد، برجسته‌ترین ویژگی‌های هنری در «مسیح با حجاب اثیری اثر سامارتینو» (۱۷۵۳) و دو مجسمه دیگر است که مجسمه‌هایی را نشان می‌دهند که در بافتی شفاف از سنگ مرمر پوشیده شده‌اند. دیگری که از یک بلوک سنگ مرمر حکاکی شده است، یک مرد را نشان می دهد که تا حدی در توری پیچیده شده است، و به قدری پیچیده تراشیده شده است که غیرممکن به نظر می رسد که واقعاً از سنگ ساخته شده باشد.

  • تئاتر سن کارلو

یکی از بزرگ‌ترین تئاترهای اروپا و یکی از سالن‌های اپرای برتر ایتالیا، Real Teatro di San Carlo است که توسط شاه چارلز بوربون، در مجاورت کاخ سلطنتی او ساخته شد. این خانه در سال 1737 تکمیل شد و در کنار اینکه قدیمی‌ترین خانه اپرای فعال اروپا بود، الگویی برای خانه‌های اپرا در همه جا بود. شش سطح از جعبه های تزئین شده با تزئینات داخلی، فضای داخلی را احاطه کرده اند که با جعبه سلطنتی پرزرق و برق تر برجسته شده است.

تئاتر سن کارلو

علاوه بر اپرا، اجراها شامل کنسرت و باله است. سن کارلو در کنار آکوستیک فوق‌العاده‌اش، به جذب پر سر و صداترین و بدترین مخاطبان ایتالیایی شهرت دارد. وای به حال تنوری که در اینجا دلتنگ درجه بالای خود شود.

  • سانتا کیارا

صومعه سانتا کیارا، که در سال 1310 تأسیس شد، بیشتر شبیه یک پارک در یک شهر تفریحی ساحلی است تا یک خلوتگاه رسمی برای راهبه‌ها. کاشی‌های ماژولیکا که در کارگاه‌های کاپودیمونته ساخته شده‌اند، با رنگ‌های زنده و طرح‌های زنده، ۶۶ ستون هشت‌ضلعی اطراف صومعه‌اش را می‌پوشانند، و بین ستون‌ها نیز نیمکت‌های بلندی با کاشی پوشانده شده است.

به نظر می رسد اینها دنیای سکولار را با صحنه هایی از زندگی روزمره دوره خود - اواسط دهه 1700 - به داخل دیوارهای صومعه می آورند. در زیر رواق ها، دیوارهای چهار طرف صومعه با نقاشی های دیواری قرن هفدهمی از صحنه های عهد عتیق پوشیده شده است.

میزان امنیت در ایتالیا شهر ناپل

شهر ناپل دارای رتبه 41 از لحاظ امنیت است. رایج ترین جنایت در ناپل اغلب فقط دزدی جزئی است، معمولاً در مناطق شلوغ و در وسایل حمل و نقل عمومی - جنایتی که در بسیاری از شهرها انجام می شود. با اینحال بسیاری از نقاط شهر، بسیار امن هستند.

در نهایت ناپل از دید دانشجو

سه کلمه وجود دارد که زندگی دانشجویی را در ناپولی به بهترین شکل توصیف می کند: سنگ شکن، آشفته و زیبا. اگر تا به حال به ناپولی رفته باشید، مطمئناً می دانید که چرا این سه کلمه به بهترین وجه مناسب هستند. ناپولی در قسمت جنوبی ایتالیا واقع شده است که با کوه وزوویوس، آتشفشان فعالی که هزاران سال پیش پمپئی را به یک شهر رومی تبدیل کرده است، هم مرز است. این شهر به دلیل پیشینه تاریخی طولانی و تأثیرات قابل توجهی که بر این کشور داشته است اغلب به عنوان روح ایتالیا شناخته می شود.

ناپولی علیرغم داشتن جاذبه های گردشگری کمتر، تاثیرات شگرفی بر زندگی دانشجویی دارد. این تأثیرات فقط علمی نیستند، بلکه بیشتر به زندگی اجتماعی و ماجراجویی در تمام طول سال مربوط می شوند. بدون شک این شهر چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.

طراحی سایت و سئو فراموج