آزمون TOLC-F

آزمون تولک اف TOLC-F English 📚| تحصیل داروسازی در ایتالیا



آزمون TOLC-F English

این آزمون بصورت آنلاین برگزار می‌شود و داوطلبان علاقمند به رشته داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه بولونیا و توروگاتا باید در این آزمون شرکت کنند. لازم بذکر است که این آزمون مدتهاست برای ورود به رشته داروسازی به زبان ایتالیایی مورد استفاده بوده. اما از سال پیش و بدلیل شرایط کرونا، دانشگاه توروگاتا این آزمون را بصورت آنلاین به انگلیسی برگزار کرد. انتظار می‌رود این رویه برای پذیرش همچنان پابرجا باشد. بولونیا قطعا از طریق این پلتفرم آزمون خواهد گرفت.

ابتدا داوطلبان گرامی آزمون تولک اف باید در سایت CISIAONLINE.IT  ثبت نام کنند. سپس می توانید از صفحه خود، تاریخ آزمون را انتخاب و هزینه 30 یورویی آن را پرداخت کنید.
این آزمون شامل پنج بخش است:

  • زیست شناسی ۱۵ سئوال و ۲۰ دقیقه زمان
  • شیمی ۱۵ سئوال و ۲۰ دقیقه زمان
  • ریاضی ۷ سئوال و ۱۲ دقیقه زمان
  • فیزیک ۷ سئوال و ۱۲ دقیقه زمان
  • لوجیک ۶ سئوال و ۸ دقیقه زمان

جمعا 50 عدد سوال و 72 دقیقه زمان برای آزمون تولک اف وجود دارد.

 

آزمون تولک اف

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

مجموعا شما باید به ۵۰ سئوال در ۷۲ دقیقه پاسخ دهید. هر سئوال درست ۱+ و هر سئوال غلط ۰/۲۵- دارد. در واقع اگر چهار سوال رو غلط بزنید یک سوال درست از دست می‌رود. نتایج بعد از آزمون قابل دسترسی هست ولی بصورت رسمی دو روز بعد از آزمون از ساعت هفت شب قابل دریافت است. هزینه آزمون سی یورو می‌باشد.

در آزمون تولک ایتالیایی، شما چند بار می‌توانید امتحان بدهید و بالاترین نمره را آپلود کنید، البته دانشگاه می‌تواند تمام نمرات شما را استعلام نماید.
اما در مورد آزمون انگلیسی هنوز مشخص نیست که داوطلب تنها یکبار اجازه شرکت در آزمون را دارد یا بیشتر پکیج داروسازی ایتالیا جوین اس شامل تمام نوت های تخصصی در هر پنج بخش:

  • حداقل ۱۵۰۰ تست
  • میکرونوت
  • ارائه برنامه ریزی و رفع اشکال
  • اموزش های لازم جهت شرکت در آزمون

یک آزمون جامع دقیقا منطبق بر استاندارد برگزاری آزمون و نحوه آماده کردن اتاق آزمون در این شبیه سازی نظارت آنلاین و با دوربین روشن در پلتفرم مورد نظر انجام می‌شود تا شما دقیقا مراحل آماده سازی را آموزش دیده و عملا یکبار آزمون داده باشید.

صفر تا صد آزمون Tolc-F

برخورداری کشور ایتالیا از موقعیت مناسب و همچنین دانشگاه‌های عالی و معتبر منجر به جلب توجه تعداد کثیری از افراد علاقه‌مند به ادامه‌ی تحصیل به این کشور شده‌ است. دانشگاه‌های ایتالیا از طریق برگزاری آزمون‌های Tolc، میزان سطح علمی افراد  متقاضی را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهند. به این ترتیب اشخاص بهره‌مند از بهترین سطح علمی، جهت پذیرش نهایی انتخاب می‌شوند. در این مقاله به بیان «صفر تا صد آزمون Tolc-F» به عنوان آزمون ورودی یکی از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در ایتالیا یعنی رشته داروسازی می‌پردازیم.

 

معرفی آزمون Tolc-F

وجود عواملی همچون فرصت‌های شغلی فراوان و درآمد کافی باعث تمایل بسیاری از دانشجویان به تحصیل در رشته داروسازی شده‌است. دانشگاه‌های ایتالیا از جمله بهترین مراکز آموزشی در این زمینه محسوب می‌شوند. شرایط پذیرش آسان، هزینه مناسب و امکان تحصیل به زبان انگلیسی از مزیت‌های چنین دانشگاه‌هایی به شمار می‌روند.

اما کسب نمره‌ی قبولی در آزمون مخصوص رشته داروسازی یعنی Tolc-F شرط اصلی حضور در دانشگاه‌های کشور ایتالیا می‌باشد. این موضوع نیز قابل ذکر است که افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌ی داروسازی به زبان انگلیسی تنها از امکان پذیرش در دو دانشگاه بولونیا و تورورگاتای رم برخوردار هستند.

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

آشنایی با ساختار آزمون تولک

در مقاله‌ای با عنوان «صفر تا صد آزمون Tolc-F»، بیان ساختار و بخش‌های مختلف چنین آزمونی امری ضروری است. این آزمون ورودی متشکل از 50 سؤال چهار گزینه‌ای در پنج بخش مختلف زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و استدلال می‌باشد. همچنین یک بخش 30 سؤالی نیز جهت بررسی میزان تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی در انتهای آزمون وجود دارد.

 

 

جهت پاسخگویی به کلیه‌ی سؤالات و اتمام آزمون در مجموع 72 دقیقه زمان در نظر گرفته می‌شود. اما به طور کلی 20 دقیقه برای پاسخ‌دهی به 15 سؤال هر یک از بخش‌های زیست‌شناسی و شیمی، 12 دقیقه به هر یک از قسمت‌های ریاضی و فیزیک هر کدام حاوی 7 سؤال و 8 دقیقه جهت پاسخگویی به 6 سؤال بخش استدلال پیشنهاد می‌گردد. البته برای پاسخگویی به 30 سؤال مربوط به زبان انگلیسی نیز 15 دقیقه زمان اختصاص یافته‌است. در ادامه آشنایی با «صفر تا صد آزمون Tolc-F» در خصوص بخش‌های مختلف آزمون اطلاع کسب می‌نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج به لینک پکیج آزمون تولک مراجعه فرمایید. 

قسمت مربوط به علم ریاضی

سؤالات متعلق به بخش ریاضی آزمون Tolc-F دارای شباهت با سرفصل‌های کتاب ریاضی در مقطع دبیرستان می‌باشند؛ بنابراین متقاضیان بایستی در زمینه‌های معادلات و نامعادلات، هندسه‌تحلیلی، مثلثات، توابع، مجموعه‌ی اعداد، هندسه‌فضایی، آمار و احتمالات و عبارات جبری از تسلط کافی برخوردار باشند.

قسمت مرتبط با استدلال و منطق

سؤالات موجود در این قسمت از آزمون با هدف ارزیابی افراد خواستار تحصیل در رشته داروسازی در زمینه‌ی تحلیل و استدلال طراحی می‌شوند؛ بنابراین آشنایی با مباحثی همچون منطق گزاره‌ها، مفاهیم اولیه‌ی ریاضی و برخورداری از دانش و اطلاعات کافی در خصوص تفسیر جدول‌ها و نمودارهای گرافیکی جهت شرکت در آزمون امری کاملا ضروری است.

بخش متعلق به زیست شناسی

طراحی پرسش‌های این بخش در حوزه‌ی زیست‌شناسی سلولی، ترکیبات شیمیایی موجودات زنده، مبانی فیزیولوژی، انرژی زیستی، مطالب و اطلاعات مرتبط با آناتومی بدن انسان و همچنین تولید مثل و وراثت صورت می‌پذیرد.

قسمت مربوط به فیزیک

بهره‌مندی از دانش کافی در زمینه‌ی مباحث اصلی علم فیزیک همچون پویایی و سینماتیک، الکترواستاتیک، ترمودینامیک و تئوری جنبش گازها، مکانیک سیالات، نیروها، جریان‌های مغناطیسی و جریان‌های الکتریکی لازمه‌ی موفقیت در چنین آزمونی به شمار می‌رود.

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

بخش مرتبط با علم شیمی

بخش عمده‌ی سؤالات موجود در این قسمت در ارتباط با موضوعاتی همچون ساختار اتم و ذرات بنیادی، اسیدها و بازها، واکنش‌های شیمیایی، جدول‌تناوبی عناصر، شیمی آلی و غیرآلی، مبانی شیمی عمومی، انواع پیوندهای بین ذرات و شیمی ارگانیک هستند.

ثبت نام در آزمون Tolc-F به چه شکل است؟

اشاره به چگونگی ثبت‌نام در آزمون از جمله موارد مهم و اساسی در مقاله‌ای تحت عنوان صفر تا صد آزمون Tolc-F به حساب می‌آید. اشخاص متقاضی شرکت در آزمون Tolc-F ابتدا بایستی به شکل آنلاین و به وسیله‌ی وب‌سایت CISIA نسبت به ثبت‌نام خود و پرداخت هزینه‌ی مربوطه اقدام نمایند. با توجه به برگزاری این آزمون به شکل آنلاین در زمان حال، امکان حضور در چنین آزمونی برای دانشجویان ایرانی از داخل کشور وجود دارد. البته این نکته قابل ذکر است که گاهی اوقات آزمون ایتالیایی Tolc-F متعلق به رشته داروسازی به صورت حضوری انجام می‌پذیرد.

آشنایی با چگونگی برگزاری آزمون Tolc-F

برگزاری این آزمون چند مرتبه در طول سال و به وسیله‌ی دانشگاه‌های متفاوت انجام می‌گیرد. البته هر دانشگاه اقدام به برگزاری آزمون Tolc در زمان‌های خاصی می‌نماید. بیان این نکته در قسمت نحوه برگزاری آزمون ضروری است که سؤالات آزمون برای هر فرد کاملا متفاوت با سایر شرکت‌کنندگان می‌باشد. همچنین انتخاب سؤالات این آزمون به صورت رندوم و از طریق پایگاه داده مخصوص یعنی CICIA TOLC می‌باشد.

 

از دیگر مسائل مهم در این قسمت از مقاله‌ی «صفر تا صد آزمون Tolc-F» اشاره به بررسی شرایط مکان حضور شخص شرکت‌کننده توسط بازرسین مربوطه است. بدین منظور هر متقاضی شرکت در آزمون بایستی با ورود به اپلیکیشن زوم به وسیله‌ی تلفن همراه و یا تبلت خود شرایط لازم جهت نظارت بازرسان و کارشناسان از مکان مربوطه را فراهم سازد. پس از بررسی کلیه شرایط، در صورت صلاح‌دید کارشناسان اجازه‌ی ورود به صفحه‌ی آزمون صادر می‌شود. همچنین در زمان برگزاری آزمون Tolc، بسته‌شدن تمامی برنامه‌های موجود در لپ‌تاپ و یا کامپیوتر مورد استفاده متقاضیان از طریق اپلیکیشن seb کاملا الزامی است.

نحوه امتیازدهی و نمره قبولی در آزمون Tolc-F

محاسبه نتایج این آزمون همانند سایر آزمون‌ها بر اساس تعداد پاسخ‌های صحیح، اشتباه و بدون پاسخ صورت می‌گیرد. به این شکل که یک نمره‌ی مثبت به هر پاسخ درست و 25/0 نمره منفی به جواب‌های غلط تعلق می‌گیرد. با توجه به عدم تأثیر جواب‌های داده‌شده به سؤالات زبان در نتیجه‌ی نهایی آزمون، کسب نمره 50، بالاترین امتیاز دریافتی در این آزمون محسوب می‌شود. افراد پس از اتمام آزمون قادر به مشاهده‌ی نمره‌ی خود در وب‌سایت CISIA هستند. سپس در صورت دریافت نمره‌ی مورد نظر دانشگاه، نسبت به ثبت‌نام در رشته‌ی داروسازی و انتخاب گرایش دلخواه خود اقدام نمایند.

نکات کلیدی و قابل توجه در خصوص آزمون Tolc-F

بیان موارد مهم و اساسی از دیگر مسائل حائز اهمیت در مقاله‌ی صفر تا صد آزمون Tolc-F به حساب می‌آید. در ادامه با یکسری از این نکات مهم آشنا می‌شوید.

  • شرکت در چنین آزمونی نیازمند ارائه‌ی مدرک اتمام دوره‌ی 12 ساله‌ی تحصیلی است.
  • حضور در این آزمون دارای محدودیت سنی نمی‌باشد.
  • آزمون Tolc-F جهت ادامه‌ی تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های ایتالیا کاربرد ندارد.
  • از جمله مدارک لازم جهت شرکت در آزمون می‌توان به مدرک زبان انگلیسی حداقل در سطح B اشاره داشت.
  • با توجه به برگزاری آزمون Tolc-F توسط دانشگاه‌ها، چندین مرتبه در سال و در یک بازه‌ی زمانی مشخص، متقاضیان قادر به انتخاب یک تاریخ متناسب با شرایط خود هستند.
  • به دلیل وجود ویروس کرونا در سراسر دنیا، شاهد برگزاری این آزمون تنها به شکل آنلاین می‌باشید.

قبولی در آزمون Tolc-F لازمه پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه ایتالیا

همان‌طور که در طول مقاله‌ی صفر تا صد آزمون Tolc-F بیان شد، افراد جهت پذیرش در رشته‌ی داروسازی دانشگاه‌های معتبر ایتالیا، نیازمند کسب نمره‌ی قبولی در آزمون Tolc-F هستند. برخورداری از تسلط کافی در زمینه‌ی زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، استدلال و زبان انگلیسی در دستیابی افراد به این هدف کمک شایانی می‌نماید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون‌های مختلف دانشگاه‌های ایتالیا با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

 
 

طراحی سایت و سئو فراموج