اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا | ویزای تحصیلی ایتالیا



آشنایی با شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

کشور ایتالیا به عنوان یک مهد هنر‌، فرهنگ و معماری از طراحی‌های جدید و نوین و همچنین وجود رشته‌های هنری بسیاری در دانشگاه‌های خود بهره می‌برد. علاوه بر این هزینه‌ی پائین تحصیل و زندگی و شرایط آسان دریافت ویزای تحصیلی برای ایتالیا نسبت به سایر کشورها، نقش مؤثری در جذب تعداد کثیری از افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در ایتالیا و همچنین محبوبیت روز افزون این کشور برای تحصیل ایفا می‌کنند.

شرایط سنی دریافت ویزا تحصیلی ایتالیا

با توجه به وجود تفاوت در شرایط سنی لازم برای تحصیل در مقاطع مختلف، شاهد سخت‌گیری چشم‌گیری در این زمینه از سوی دانشگاه‌ها و سفارت ایتالیا نیستید. به این معنی که با وجود توصیه بر کسب ویزای تحصیلی این کشور در مقطع کارشناسی برای افراد زیر 28 سال و در مقطع کارشناسی‌ ارشد نیز برای افراد زیر 35 سال، امکان فراهم‌سازی شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای اشخاص خارج از این رده‌ی سنی وجود دارد. تحصیل در مقطع دکترا شامل محدودیت سنی نبوده و تنها رزومه تحصیلی و کاری شخص متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

ویزا ایتالیا

حداقل شرایط مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه های ایتالیا

به منظور پذیرش و آغاز به فعالیت در دانشگاه‌های کشور ایتالیا برخورداری از شرایط زیر الزامی است:

  • بهره‌مندی از حداقل 17 سال سن و مدرک مربوط به 12 سال تحصیل از جمله ضروریات ثبت‌نام در دانشگاه‌های چنین کشوری می‌باشد.
  • قبولی در آزمون ورودی یکسری از دوره‌ها به ویژه در سطح کارشناسی به عنوان یکی از اقدامات اساسی در چنین دوره‌هایی به شمار می‌رود.
  • کسب نمره زبان قابل قبول و یا شرکت در دوره‌ی زبان دانشگاه مورد نظر الزامی است.
  • نسبت به ارائه‌ی مدارک مربوط به برخورداری از اوضاع مالی مناسب جهت رفع هزینه‌های زندگی به مدت یکسال اقدام شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی

افراد به منظور حضور و تحصیل در دوره‌ی لیسانس کالج‌های ایتالیا نیازمند دریافت مدرک دیپلم خود می‌باشند. توجه به این نکته ضروری است که کلیه‌ی کتاب‌ها و کلاس‌های دوره‌ی لیسانس به زبان ایتالیایی هستند؛ بنابراین متقاضیان این دوره بایستی از طریق شرکت در آزمون‌های مربوطه به مهارت کافی در زبان ایتالیایی دست یابند.

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

ویدئو مدرس زبان ایتالیا موجود در کانال یوتیوب میتواند در این راه کمک حال شما باشد.

 

 جهت پذیرش و قبولی در مقطع کارشناسی به مدارک زیر نیاز است.

  • رزومه به زبان انگلیسی تهیه شود.
  • نسبت به ترجمه کلیه‌ی مدارک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و همچنین ریزنمرات این دوره به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی اقدام شود. البته به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، ترجمه به صورت ایتالیایی پیشنهاد می‌شود.
  • از گواهی‌های مختص به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی کپی تهیه و ارائه گردد.
  • از صفحه‌ی اول گذرنامه کپی تهیه نمایید.
  • تحویل انگیزه‌نامه تحصیلی به زبان انگلیسی ضروری است.
  • در صورت نیاز به توصیه‌نامه، این مدرک نیز ارائه شود.
  • چگونگی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا

بهره‌مندی از مدرک کارشناسی و یا معادل چنین مدرکی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد و پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آن به حساب می‌آید. برگزاری دوره‌های مختلف به زبان انگلیسی در این مقطع تحصیلی توسط تعدادی از دانشگاه‌های ایتالیا انجام می‌پذیرد. در صورت عدم ارائه‌ی دوره‌ی تحصیلی قبلی به زبان انگلیسی، شخص متقاضی به وسیله‌ی شرکت در آزمون‌های مورد قبول دانشگاه مورد نظر، میزان تسلط و مهارت خود بر زبان انگلیسی را به اثبات برساند.

تحصیل در ایتالیا

به طور معمول دو بار در سال یعنی در زمان‌های مرتبط با ترم ژانویه و ترم سپتامبر می‌توان جهت ادامه تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی اقدام نمود. دانشگاه‌ها در ترم سپتامبر، رشته‌های تحصیلی بیشتری را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. این مسئله نیز قابل ذکر است که فرآیند پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی تقریبا به سه تا چهار ماه زمان نیاز دارد. اشخاص جهت پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند فراهم‌سازی مدارک زیر هستند.

دانشنامه و ریزنمرات مربوط به دوره کارشناسی به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی ترجمه گردند. البته به علت وجود محدودیت زمانی در زمینه‌ی اخذ ویزای تحصیلی پس از دریافت پذیرش از سوی دانشگاه اقدام به ترجمه‌ی ایتالیایی مدارک در همان قدم اول مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

  • ارائه گذرنامه، توصیه‌نامه دریافتی از طرف استاد در دو نسخه و انگیزه‌نامه تحصیلی ضروری است.
  • رزومه‌ی شخص متقاضی به زبان انگلیسی تهیه گردد.
  • در صورت نیاز به مدرک زبان انگلیسی، پروپوزال و یا پروژه‌ی تحقیقاتی، بایستی این مدارک نیز تهیه شوند.
  • شخص متقاضی به یک قطعه عکس نیز نیاز دارد.

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

پذیرش و شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای دوره دکترا

برخورداری از مدرک فوق‌لیسانس و ارائه‌ی یک پروپوزال و پروژه‌ی تحقیقاتی از جمله شروط اساسی تعدادی از دانشگاه‌های ایتالیا محسوب می‌شوند. در زمان ارسال درخواست برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیایی، توجه و ارزیابی حداقل نمره قابل قبول، شرایط ورود به دانشگاه و همچنین برگزاری آزمون‌های ورودی در رشته‌های رقابتی همانند رشته‌های پزشکی، سلامت، دامپزشکی، آموزش و معماری امری ضروری است. جمع‌آوری مدارک زیر جهت پذیرش در دانشگاه‌های کشور ایتالیا در مقطع دکترا الزامی می‌باشد.

دانشنامه مربوط به دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به انضمام ریزنمرات آن‌ها به شکل انگلیسی و یا ایتالیایی تهیه شوند. به علت صرفه‌جویی در وقت و هزینه، ترجمه‌ی کلیه‌ی مدارک مورد نیاز به زبان ایتالیایی توصیه می‌شود.

گذرنامه، رزومه، دو توصیه‌نامه از طرف استاد، انگیزه‌نامه تحصیلی و پروپوزال ارائه گردند.

مدرک مربوط به زبان انگلیسی شخص متقاضی تحویل گردد.

ارائه‌ی چکیده‌ای از موضوع پایان‌نامه در دوره‌ی ارشد و همچنین فهرست مقالات و یا سایر مدارک با قابلیت ارزشیابی به عنوان یکی از موارد اساسی در زمان پذیرش و شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع دکترا شناخته می‌شود.

دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به چه شکل است؟

به دلیل فرآیند زمان‌بر و طولانی اخذ ویزا، بلافاصله پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر نسبت به کسب نوبت از سفارت ایتالیا از طریق تماس تلفنی اقدام کنید. نوع ویزای دانشجویی در ایتالیا به مدت زمان لازم برای برنامه تحصیلی بستگی دارد. بر این اساس دو نوع ویزای C و D برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا وجود دارد. ویزای C و یا ویزای کوتاه‌مدت و مسافرتی دارای اعتبار برای یک یا چند بار ورود و همچنین کمتر از 90 روز می‌باشد. اما ویزای نوع D و یا ویزای طولانی‌مدت از قابلیت اعتبار برای بیشتر از 90 روز برخوردار است.

جمع‌آوری مدارک پذیرش از دانشگاه ایتالیایی، پاسپورت، عکس، شناسنامه و مدارک احراز هویت شخص متقاضی و ترجمه‌ی آن‌ها، تکمیل فرم مربوط به درخواست ویزا، برخورداری از شرایط مالی مناسب، مدرک زبان معتبر، رزومه، مدارک مرتبط با محل سکونت و بیمه از شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا محسوب می‌شوند.

 

اعضا گروه جوین آس به شما پیشنهاد میکنند که جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در ایتالیا، الباقی مقالات را مطالعه نمایید.

طراحی سایت و سئو فراموج