بررسی کامل شهر بلونیا جهت زندگی دانشجویی

زندگی دانشجویی در شهر بلونیا ایتالیا | هزینه زندگی در بولونیا



شهر زیبا بولونیا از دید دانشجو

بولونیا )لاتین بونونیا( شهر و پایتخت منطقه امیلیا رومانیا، در شمال ایتالیا، شمال فلورانس، بین رودخانه‌های رنو و ساونا در دامنه شمالی آپنین، در مسیر باستانی Via Aemilia، 180 فوت (55 متر) بالاتر از سطح دریا قرار دارد. بولونیا یک شهر دانشگاهی قدیمی با گذرگاه‌ها و میدان‌های رواق‌دار مجلل، ساختمان‌های تاریخی زیبا، و یک مرکز قرون وسطایی اصیل است. این شهر به خاطر زیبایی، غذاهای عالی و سیاست جناح چپ - خانه حزب کمونیست سابق ایتالیا و روزنامه آن، L'Unita، شناخته شده است. رواق‌های قرون وسطایی بلونیا که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده‌اند، خیابان‌ها را با نورها، سایه‌ها و چشم‌اندازهای عمیق معماری نقاشی می‌کنند، و در عین حال ساختمان‌های سفالی که در بافت قدیمی شهر قرار دارند، لقب La Rossa (قرمز) را به بلونیا داده‌اند.

بولونیا هفتمین شهر پرجمعیت ایتالیا است که در مرکز یک منطقه شهری حدود یک میلیون نفر قرار دارد. در حال حاضر حدود 400000 نفر در پایتخت تاریخی زندگی می کنند. در بولونیا آب و هوای معتدل مرطوبی وجود دارد، تابستان ها گرم و عمدتاً صاف و زمستان ها بسیار سرد و نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 0-31 درجه متغیر است و به ندرت کمتر از5- درجه یا بالاتر از 35 درجه  است.

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

هزینه زندگی در بولونیا به چه صورت است؟

تصمیم گرفتید در بولونیا در خارج از کشور تحصیل کنید؟ شگفت انگيز است! بلونیا نه تنها یکی از بهترین شهرهای ایتالیاست، بلکه شهری است که هزینه زندگی در آن بالا نیست. مهمتر از همه، زندگی در بولونیا برای دانشجویان بسیار ارزان است - در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی - زیرا فقط باید حدود 750 تا 1000 یورو در ماه بودجه داشته باشید.

همانطور که برای تحصیل در بولونیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی آماده می شوید، باید چیزهای زیادی مانند دوره های دانشگاهی، بهترین محله برای زندگی، نحوه استفاده از حمل و نقل عمومی و موارد دیگر را برنامه ریزی کنید. در اینجا نکاتی در مورد نحوه زندگی با بودجه دانشجویی در بولونیا آورده شده است.

اولین هزینه گزاف شما برای اجاره محل زندگیتان می­باشد:

  • استودیو - 900 یورو
  • اتاق در یک آپارتمان - 400 - 600 یورو
  • اتاق مشترک در یک آپارتمان - 350 یورو
  • خوابگاه دانشجویی 300-400 یورو

The cost of living in Bologna

نکته دوم این است که موقعیت محله را در نظر بگیرید. زمانی که می خواهید به بودجه پایبند باشید، این نکته کلیدی است. سعی کنید از Via Indipendenza و Piazza Maggiore، مناطقی که به‌خاطر قیمت‌های بالا شهرت دارند، فاصله بگیرید. سومین و آخرین نکته ما این است که زودتر جستجو برای اتاقی در بولونیا را آغاز کنید. 3 تا 4 ماه قبل از نقل مکان زمان مناسبی است.

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

هزینه حمل و نقل در بولونیا ارزان است یا گران؟

اگر قصد دارید به طور مکرر از حمل و نقل عمومی در بولونیا استفاده کنید، بهتر است بلیط جداگانه نخرید. در عوض، بلیط فصلی یا سالانه بگیرید. در اینجا برخی از گزینه های صرفه جویی در بودجه برای دانشجویان در بولونیا آورده شده است: اگر در دانشگاه بولونیا ثبت نام کرده اید، برای خرید بلیط سالانه 180 یورو به Studenti Online وارد شوید. برخی از دانش آموزان نیز در شرایط خاص می توانند آن را با 99 یورو دریافت کنند. اگر زیر 27 سال سن دارید، می توانید به جای 36 یورو، بلیط غیرشخصی ماهانه 27 یورو یا به جای 300 یورو، کارت شخصی سالانه 220 یورو دریافت کنید. همچنین قیمت بلیط یکطرفه 1.30 یور می­باشد.

هزینه های جانبی برای زندگی در بولونیا

علاوه بر غذا، اجاره، و خریدهای گاه به گاه، باید برای مقداری که می خواهید برای اوقات فراغت در بولونیا خرج کنید نیز بودجه بندی کنید. با وجود کارهای بسیار زیادی که باید در بولونیا انجام دهید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید اگر می خواهید بودجه خود را مدیریت کنید:

  • برای خود یک کارت ESN دریافت کنید، که برای چندین مورد تخفیف به شما می دهد، مانند Ryanair زمانی که می خواهید سفر کنید، Skill Share زمانی که می خواهید مهارت بیشتری داشته باشید، Just Eat هنگامی که می خواهید سفارش دهید!
  • به جای عضویت در یک باشگاه ورزشی گران قیمت، به دنبال سالن های ورزشی دانشگاه باشید. آنها بسیار ارزان تر هستند و معمولا در محوطه دانشگاه هستند.
  • کارت دانشجویی خود را به سینما ببرید زیرا دانشجویان در روزهای هفته و یکشنبه به جای 7 یورو 4.50 یورو می پردازند.
  • مؤسسه موزه بولونیا به شما امکان می دهد تا زمانی که کارت دانشگاه و مدرک ثبت نام در سال تحصیلی جاری را همراه داشته باشید، از چندین موزه به صورت رایگان بازدید کنید.
  • به تئاتر علاقه دارید؟ با نشان دادن کارت دانشجویی خود، بلیط های ورودی با تخفیف را در تئاتر Arena del Sole برای نمایش های منتخب دریافت کنید.
  • رویدادهای دانشگاه خود را بررسی کنید، به ویژه رویدادهایی که توسط سازمان های دانشجویی برگزار می شود. هیچ کمبودی در فعالیت‌های سرگرم‌کننده نخواهید دید، که بسیاری از آنها پس از پیوستن هزینه‌ای برای شما ندارند!

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

هزینه مواد غذایی چگونه است؟

دانشجویان در بولونیا می توانند انتظار داشته باشند که 150 تا 200 یورو برای مواد غذایی در ماه بودجه داشته باشند. در اینجا چند راه برای صرفه جویی در پول آورده شده است:

  • فروشگاه های مواد غذایی تخفیف دار مانند LIDL یا Esselunga را امتحان کنید و از سوپرمارکت های مرکز شهر اجتناب کنید.
  • اگر در آپارتمانی با دوستانتان زندگی می کنید، با هم از بودجه مشترک خرید کنید، که باعث صرفه جویی در بودجه می­شود.
  • از بازارهای هفتگی کشاورزان محلی، مانند Campagna Amica، خرید کنید. محصولات تازه تری را ارزان تر از سوپرمارکت دریافت خواهید کرد.

eating in Bologna

بولونیا به خاطر غذاهایش شناخته شده است و تقریباً غیرممکن است که در برابر غذا خوردن در بیرون از خانه مقاومت کنید! در حالی که وسوسه انگیز است که از پخت و پز صرف نظر کنید و از غذاهای محلی لذت ببرید، بدانید که همه اینها می تواند هزینه شما را افزایش دهد! به طور متوسط، در اینجا قیمت میانگین خورد و خوراک در خارج از خانه نوشته شده است:

  • غذا در یک رستوران ارزان - 14 یورو 16 یورو
  • وعده غذایی در محوطه دانشگاه - 5 تا 8 یورو
  • کاپوچینو - 1.50 یورو
  • غذای فست فود - 8 یورو
  • شیر (معمولی)، (1 لیتر) 1.10 €
  • قرص نان سفید تازه (500 گرم) 1.72 €
  • برنج (سفید)، (1 کیلوگرم) 2.20 €
  • تخم مرغ (معمولی) (12)  2.60
  • پنیر محلی (1 کیلوگرم) 13.92 €

دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه بولونیا در رتبه ۱۱۷ بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. دانشگاه­ها بر اساس عملکردشان در مجموعه ای از شاخص های برتری پذیرفته شده به طور گسترده رتبه بندی می شوند. گفته می شود دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه در جهان غرب است. در طول سال‌ها، Alma Mater Studiorum – Università di Bologna، قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیای غرب، به لطف فهرست برنامه‌های غنی، تحقیقات پیشرفته، استراتژی سوم متقاعدکننده و چشم‌انداز بین‌المللی رو به رشد، راه را برای نوآوری هموار کرده است. در امیلیا رومانیا، حدود هفت کالج و دانشگاه وجود دارد.

از زمان تأسیس در سال 1088، دانشگاه بولونیا دانشجو محور بوده است و به لطف پنج پردیس خود (در بولونیا، چزنا، فورلی، راونا و ریمینی) و شعبه بوئنوس آیرس، کاتالوگ دروس متنوعی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. بر اساس نیازهای جامعه امروزی طراحی شده است: بیش از 200 برنامه در 32 بخش و 5 پردیس.

bologna university

هزینه شهریه برای برنامه های کارشناسی حدود 3114 دلار در سال است. انجام تحصیلات کارشناسی ارشد در UNIBO ارزان نیست - یک سال تحصیل برای شما حدودا 3114 دلار هزینه دارد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه ها را برای آموزش آنلاین ارائه می دهد. برای تحصیل در بولونیا، اگر می خواهید برنامه ای به زبان ایتالیایی بخوانید، مهارت زبان ایتالیایی مورد نیاز است. برای برنامه هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، آزمون زبان ایتالیایی ضروری نیست، اما باید مدرک معتبر زبان انگلیسی را نشان دهید.

جاهای دیدنی شهر بولونیا

در Piazza Verdi، میدان شلوغ واقع در مرکز دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا، مکانی عالی برای ملاقات با دانش آموزان دیگر است، زمانی که نمی خواهید زیاد یا اصلاً هزینه کنید. بولونیا به یک بهشت ​​لذیذ شهرت دارد. این شهر پایتخت منطقه امیلیا رومانیا است که برخی از شناخته شده ترین غذاهایی مانند پاستا و همچنین گوشت، پنیر و شراب را در خود جای داده است. بولونیا همچنین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی را ارائه می‌کند و به دلیل سنت و تاریخ غنی موسیقایی، «شهر موسیقی یونسکو» نامیده شد.

با نکات بسیار، ما مطمئن هستیم که می‌توانید اوقاتی به یاد ماندنی را در بولونیا سپری کنید، حتی اگر بودجه کمی دارید. در تجربه تحصیلی بین المللی خود در خارج از کشور موفق باشید و اوقات خوبی داشته باشید!

میزان امنیت

ایمنی نکته مهمی است که باید در هنگام تحصیل در خارج از کشور به آن توجه کرد. بر اساس شاخص ایمنی Numbeo فعلی، بولونیا دارای امتیاز .53.38 از لحاظ امنیت است.

در نهایت بلونیا از نگاه دانشجو

بولونیا به غیر از معروف بودن به خاطر تورلینی های خانگی خوشمزه، مورتادلاهای مقاومت ناپذیر(یک نوع سوسیس)، و پورتیسی(رواق­های تاریخی) مشخصه ای که این شهر را به میراث جهانی یونسکو تبدیل می کند، دانشگاه های بسیاری را در خود جای داده است که در ایتالیا و در سراسر جهان به دلیل کیفیت و سنت خود به خوبی شناخته شده اند. بولونیا یک شهر صنعتی با فرصت های شغلی فراوانی است که به شما در مراحل اولیه شغلی کمک می کند. بولونیا شهر جوانی است که به طور کامل با ذهن های جوان و روشن در جستجوی دانش سازگار است. حتی به آن لقب «لا دوتا» داده اند که به معنای دانش آموخته است.  بولونیا که در شمال ایتالیا واقع شده و خانه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است، مهد فرهنگ و غذاهای ایتالیایی است. این شهر تاریخی و جهانی همه چیز برای هیجان انگیز کردن یک زندگی دانشجویی در بولونیا دارد.

طراحی سایت و سئو فراموج