بررسی هزینه زندگی در تورین

شهر تورین از دید دانشجویی | زندگی دانشجویی در تورین



شهر تورین ایتالیا 

تورین، تورینو ایتالیایی، لاتین Augusta Taurinorum، شهر مرکز استان تورینو و ناحیه پیمونته (پیمونت)، در شمال غربی ایتالیا بر روی رودخانه پو در نزدیکی محل اتصال آن به رودخانه های Sangone، Dora Riparia و Stura di Lanzo قرار دارد. تورین در مکانی باشکوه، واقع در پای کوه‌های آلپ در شمال غربی ایتالیا، شهری فوق‌العاده است که مانند هیچ شهر دیگری در Bel Paese وجود ندارد. تورین به عنوان اولین پایتخت ایتالیا پس از اتحاد در سال 1861، شناخته شد.

این شهر زیبا تابستان‌های گرم و مرطوب، و زمستان‌های بسیار سردی دارد و اکثر روزهای آن ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 1 درجه سانتی گراد تا 30 درجه سانتی­گراد متغیر است و به ندرت کمتر از 5- درجه یا بالاتر از 32 درجه است.

اگر به دنبال یک حرفه آکادمیک پرماجرا هستید، تورین چیزهای زیادی برای ارائه دارد. به عنوان سومین شهر بزرگ ایتالیا، آنچه در طول زندگی دانشجویی خود در تورینو به دست می آورید بی پایان است. ابرشهری واقع در بخش شمال غربی کشور و احاطه شده توسط تاج تاریخی معروف به "Corona Delle Delizie" واقعاً منظره زیبایی دارد.

 

تورین ایتالیا

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

این واقعیت که این شهر دارای جاذبه های گردشگری کمتری است به دانشجویان امکان می دهد تا به همه چیزهایی که ارائه می دهد دسترسی داشته باشند. در کنار برتری علمی دانشگاه، نگاه فرهنگی به این شهر یکی از مواردی است که دانشجویان را از اقصی نقاط جهان جذب می کند. در طول سال ها، سیاست های متعددی برای کمک به تسهیل امرار معاش زندگی دانشجویی در تورینو وضع شده است. هر یک از اینها به نوعی به شهری دانشجویی که او تبدیل شده است، کمک زیادی کرده است.

 

بررسی هزینه‌های زندگی در ایتالیا

به عنوان سومین شهر برتر ایتالیا، هزینه زندگی در تورین، آن را در مقایسه با رم یا میلان، انتخاب محبوبی برای مهاجران و دانشجویان برای زندگی می کند. اگر می خواهید یکی از 200000 بین المللی ساکن تورین شوید، مهم است که در مورد هزینه های زندگی خود انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

نگران نباشید، زندگی در تورین ارزان‌تر از اقامت در سایر شهرهای ایتالیا (میلان، رم) در نظر گرفته می‌شود: به عنوان مثال، شاخص هزینه زندگی در تورین 12.79٪ کمتر از میلان است. باید بدانید که اجاره یک استودیو در مرکز تورین حدود 400-500 یورو هزینه دارد و مراقبت های بهداشتی رایگان است، بنابراین نیازی به پرداخت هیچ طرح بیمه خصوصی ندارید.

 

هزینه مواد غذایی

  • غذا، رستوران ارزان 13.00 یورو
  • غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه وعده 50.00 یورو
  • مک میل در مک دونالد (یا غذای ترکیبی معادل) 8.50 یورو
  • شیر (معمولی)، (1 لیتر) 1.29 €
  • قرص نان سفید تازه (500 گرم) 1.39 €
  • برنج (سفید)، (1 کیلوگرم) 2.04 یورو
  • تخم مرغ (معمولی) (12) 2.84 €
  • پنیر محلی (1 کیلوگرم) 13.00 €
  • فیله مرغ (1 کیلوگرم) 10.38 €
  • گوشت گاو گرد (1 کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ساق پا) 16.54 €
  • سیب (1 کیلوگرم) 1.65 

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

هزینه حمل و نقل در تورین به چه صورت است؟

چندین وسیله حمل و نقل در تورینو وجود دارد که هر کدام برای کمک به زندگی دانشجویی شما در تورینو مناسب هستند. وسایل حمل و نقل اصلی تورینو شامل مترو، تراموا، تاکسی و اشتراک دوچرخه است.

اتوبوس و ترامواGTT (Gruppo Trasporti Torinese) ارائه دهنده اصلی حمل و نقل در تورینو است. این شرکت مدیریت امور کلیه وسایل حمل و نقل محلی داخل شهر را بر عهده دارد. این اتوبوس ها و ترامواها دقیقاً از ساعت 5 صبح شروع به کار می کنند و در تمام طول هفته از جمله آخر هفته ها در نیمه شب تعطیل می شوند. برای دریافت جزئیات کامل قیمت بلیط و جدول زمانی هفتگی، می توانید به وب سایت GTT مراجعه کنید.

مترو : این وسیله حمل و نقل زیرزمینی سریعترین وسیله حمل و نقل در تورینو است. اتصال Lingotto به Collegno و دیگر مناطق اصلی شهر، مسافتی را طی می کند که باید یک ساعت را در بیست دقیقه طی کند.

 

وسیله حمل و نقل عمومی

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

تاکسی : تاکسی ها نیز به راحتی در تورینو در دسترس هستند. برای تهیه تاکسی می توانید ازایستگاه تاکسی استفاده کنید یا با شرکت های خدمات رسانی آنها تماس بگیرید. با این حال، در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل بسیار گران است.

اشتراک دوچرخه : آیا می دانید ایتالیایی ها عاشق دوچرخه سواری هستند؟ قدم زدن از کنار خیابانی در تورینو به شما ثابت می کند که این کار را انجام می دهند. همچنین می توانید در TO-BIKE یک برنامه اشتراک دوچرخه ثبت نام کنید تا به این دسته بپیوندید. حدود 100 ایستگاه در موقعیت های استراتژیک در اطراف شهر وجود دارد که می توانید از آنجا انتخاب کنید و برگردید. اگر زیر 26 سال هستید، می توانید "Abbonamento Mensile Under 26" را خریداری کنید که هزینه آن 25 یورو در ماه است. اگر بیش از 26 سال سن دارید راه حل های مختلفی دارید:

یک «بلیت شهری» معمولی 1.70 یورویی به شما 100 دقیقه اجازه استفاده از اتوبوس، تراموا یا  مترو را می دهد. «بلیط روزانه» 4 یورویی تعداد نامحدودی سفر در کل شبکه GTT را برای یک روز به شما می دهد. یک بلیت 7 روزه 17.50 یورویی به شما امکان می دهد به مدت 7 روز به کل شبکه GTT دسترسی داشته باشید.

 

دانشگاه های شهر جذاب تورین

تورین یک مرکز تجاری و فرهنگی مهم در ایتالیا است که در آن می توانید دوره های دانشگاهی، دوره های زبان و برنامه های کارشناسی ارشد را در برخی از بهترین دانشگاه­‌های تورین ، بیابید.

برخی از دانشگاه‌­های  پربازدید تورین عبارتند از دانشگاه تورین، پزشکی دانشگاه تورین، دانشگاه بین المللی کالج تورین، و دانشگاه پلی تکنیک تورین.

  • University of turin 
  • Polytechnic university of turin 

دانشگاه تورین یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا است. میزبانی بیش از 74000 دانشجو (در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد. دانشگاه تورین در رتبه 208 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد.

 

دانشگاه تورین

دانشگاه تورین تقریباً همه زمینه های دانش را پوشش می دهد. مراکز تحقیقاتی تشخیص پزشکی، بیوسنسوریستیک و نانوتکنولوژی آن از بهترین مراکز در ایتالیا هستند. برخی از دوره های تحصیلی ارائه شده در ایتالیا منحصر به فرد هستند، مانند استراتژی نظامی، بیوتکنولوژی، علوم ورزشی، مرمت و حفاظت. دانشگاه تورین دارای سنت تحقیقاتی قابل توجهی در موضوعات سنتی مانند تاریخ، فلسفه، حقوق، اقتصاد و پزشکی است، اما در حال حاضر به بخش‌های مهم مدرن مانند علوم غذایی، سیاست اجتماعی، فناوری اطلاعات، هنرهای نمایشی و علوم ارتباطات منشعب می‌شود. تعداد فزاینده ای از دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و آموزش زبان ایتالیایی برای دانشجویان ورودی در دسترس است.

 

مکان‌های دیدنی تورین

Palazzo Reale و Palazzo Madama

در قلب مرکز تاریخی تورین Piazza Castello قرار دارد که میزبان دو سازه اصلی باروک است که توسط معمار فیلیپو جووارا طراحی شده اند  که پس از مدتی تبدیل به اقامتگاه  شد. جووارا به خاطر جزئیات بی وزن و سادگی باوقارش مشهور است، و این دو ساختمان گواهی بر تسلط او در شکوه و عظمت است. Palazzo Reale در ابتدا در قرن 16 ساخته شد، اما توسط معمار به درخواست شاهزاده خانم کریستین ماری فرانسوی در اواخر قرن 17 تغییر کرد.

 

Palazzo Reale و Palazzo Madama

کاخ اُخری بی کران به نظر می رسد، که در سه طرف مستطیل با نمایی زیبا و کمانی شکل اما ساده کشیده شده است. قدمت Palazzo Madama مربوط به سال 1003 است و نما توسط جووارا در سال 1718 اضافه شده است. قسمت پشتی قلعه به شکل قرون وسطایی خود باقی مانده است.نمای جووارا یک شاهکار واقعی باروک است، اما فضای داخلی آن شاید حتی دیدنی‌تر باشد - پلکان دوتایی عظیم و رفیع در سراسر جهان تکرار شده است.

Balon Flea market

هر شنبه صبح و هر یکشنبه دوم ماه (یکشنبه‌ها بیشتر پیشنهاد می‌شود)، این بازار معروف، بازدیدکنندگان را از سراسر ایتالیا به خود جذب می‌کند. بیش از ۲۵۰ غرفه در کنار عتیقه‌فروشی‌های قدیمی و کافه‌های جذاب قرار دارد. در Balon می‌توانید همه چیز را پیدا کنید - مبلمان قدیمی، اسباب‌بازی‌های کلکسیونی، لباس‌های قدیمی، صنایع دستی معاصر و غیره.

 

Balon Flea market

بازار در ساعت 8 صبح باز می شود، و اگر می خواهید از ازدحام جمعیت در امان بمانید، بهتر است زودتر به آنجا برسید.

پارکو دل والنتینو

پارکو دل والنتینو که در کرانه غربی رودخانه پو که از شهر می گذرد واقع شده است، پیاده روی های دوست داشتنی را برای شما به ارمغان می آورد. در کنار رودخانه می‌توانید معماری ویلاهای بزرگ و اقامتگاه‌هایی را که در کناره‌های رودخانه قرار دارند تماشا کنید.

 

کاستلو دل والنتینو

این پارک همچنین خانه کاستلو دل والنتینو - یکی از اقامتگاه‌های خانه سلطنتی ساووی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

Museo dell’automobile

موزه اتومبیل یکی دیگر از موزه های معروف تورین است. طبق گزارش مجله تایمز، این موزه یکی از 50 موزه برتر جهان است.

 

Museo dell’automobile

این موزه با نزدیک به 200 خودرو از 80 برند مختلف، از ماشین های بخار گرفته تا جدیدترین مدل ها، یکی از بهترین مجموعه های وسایل نقلیه کمیاب در جهان را ارائه می کند.

 

میزان امنیت در تورین تا چه حد است؟

درست مانند اکثر شهرهای محبوب ایتالیا، تورین نیز شهری امن است. جنایات خشونت آمیز به ندرت گزارش می شود و گردشگران به احتمال زیاد هیچ حادثه ای جز جرایم خرد را در بر نمی گیرند. شاخص جرم در این شهر در سطح متوسط ​​است. عمده مشکلات مربوط به فساد و قاچاق مواد مخدر است.در مجموع می توان تورین را شهری امن دانست. بهتر است به کوله پشتی و چمدان خود دقت بیشتری بکنید و آنها را بدون مراقبت رها نکنید. این شهر رتبه امنیت 49 را به خود اختصاص داده است.

 

در نهایت تورین از نگاه دانشجوها 

تمام فعالیت های اجتماعی تورینو حول میراث فرهنگی، هنر و ادبیات آن می چرخد. در کنار هم، یک زندگی دانشجویی پرماجرا در تورینو به ارمغان می آورد. به طور سالانه، دانش آموزان در هر یک از این فعالیت ها شرکت می کنند تا به سال تحصیلی خود اطلاعات خوبی اضافه کنند تا کاملا امادگی شروع کار را داشته باشند. همچنین به علت صنعتی بودن این شهر فرصت­‌های شغلی مناسبی برای فارق التحصیلان فراهم است.

طراحی سایت و سئو فراموج