رم

شهر رم ایتالیا | هزینه‌های زندگی دانشجویی



رم ایتالیا

شهر رم ایتالیا، شهر تاریخی و مرکز استان رم، در منطقه لاتزیو و کشور ایتالیا می­باشد و با2.8  میلیون نفر جمعیت (2022) بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایتالیا است. رم در بخش مرکزی شبه جزیره ایتالیا، بر روی رودخانه تیبر در حدود 15 مایل (24 کیلومتر) از دریای تیرنین واقع شده است. رم زمانی پایتخت یک جمهوری و امپراتوری باستانی بود که ارتش ها و سیاست آن دنیای غرب را در دوران باستان تعریف می کرد و آثار ظاهراً پاک نشدنی پس از آن برجای گذاشت و همچنین مقر معنوی و فیزیکی کلیسای کاتولیک روم، و محل قله های اصلی دستاوردهای هنری و فکری، بود.

رم «شهر ابدی» به علت  تاریخ طولانی و متحرکی که امروزه با دیدنی‌های متعددش از آن باقی مانده که نشانی از مرکز جهانی مذهبی کلیسای کاتولیک، ویرانه های افسانه ای مرکز امپراتوری و شهری شلوغ و مدرن است پی برد که در عین حال در کنار یکدیگر براحتی قرار گرفته­اند. علاوه بر این، این شهر به عنوان یک کانون علمی کشور در نظر گرفته می شود که امروزه به عنوان یک پایتخت سیاسی، یک مرکز مذهبی و یادبودی برای تخیل خلاق گذشته باقی مانده است.

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

rome

فرودگاه فیومیچینو (که لئوناردو داوینچی نیز نامیده می شود)، در 26 کیلومتری جنوب غربی رم، فرودگاهی برای خدمات هوایی بین المللی و داخلی است. قطارهای بدون توقف از Stazione Termini هر نیم ساعت از ساعت 07:00 تا 21:15 و قطارهای شهری هر 15 دقیقه از Stazione Roma Tiburtina از طریق Ostienze و Transtevere از ساعت 05:00 تا 23:00 حرکت می کنند. همچنین خدمات اتوبوس شبانه بین Stazione Tiburtina و فرودگاه وجود دارد.

این شهر با دو سیستم راه آهن زیرزمینی علاوه بر اتوبوس و تراموا نسبتاً حمل و نقل کارآمدی را دارا است. رم به عنوان یک پایتخت اروپایی، وسعت کاملی از کنسرت ها، رویدادهای ورزشی، مد، غذاخوری، موزه ها و فرصت های سرگرمی را برای همه سلیقه ها، از اپرا گرفته تا پاپ ارائه می دهد. رم یک مرکز فرهنگی پر جنب و جوش و پر جنب و جوش است که منعکس کننده آخرین روندها و سلیقه های اروپایی است و در عین حال شخصیت متمایز خود را حفظ کرده است.

رم دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های خنک و تابستان‌های عموماً گرم است. زمستان معتدل و کاملاً بارانی است، اما ممکن است در شب سرد شود. تابستان گرم و آفتابی است. رم به طور متوسط 62 روز در سال با دمای 30 درجه سانتیگراد یا بیشتر (86 درجه فارنهایت) است. آب و هوا در اکثر روزهای تابستان گرم می شود گرم ترین روزها در ژوئن و جولای به 30 درجه سانتیگراد (بیش از 100 درجه فارنهایت) می رسد.

اندازه یک شهر می تواند تفاوت زیادی در تجربه تحصیلی شما ایجاد کند. برخی از دانش‌آموزان و سرعت شهرهای شلوغ‌تر را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی ممکن است شهرهای آرام‌تر را ترجیح دهند. رم به طور متوسط جمعیتی حدود 2800000 نفر جمعیت دارد و حدود 1285 کیلومتر مربع را پوشش می دهد که آن را به  پرجمعیت‌ترین شهر ایتالیا و از شهرهای پرجمعیت اتحادیه اروپا از در نظر گرفته­اند.

هزینه زندگی در رم به چه صورت است؟

هزینه زندگی می تواند عامل اصلی در تصمیم گیری در مورد محل تحصیل باشد. جدای از شهریه، دانش آموزان باید هزینه های محلی زندگی را در نظر بگیرند - از جمله مواردی مانند مسکن، غذا و زندگی اجتماعی. بر اساس شاخص فعلی هزینه زندگی Numbeo، رم دارای امتیاز 75.03 است - آن را در رتبه 133 از 567 شهر در سطح جهان از نظر هزینه زندگی قرار می دهد (هر چه رتبه بالاتر باشد، هزینه زندگی گران تر است).

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

cost of living in rome

Villino Dufault که در سال 2013 به طور کامل بازسازی شد، در یک محله مسکونی سنتی و امن در قلب رم واقع شده است. دانش‌آموزان در اتاق‌های دو نفره زندگی می‌کنند و هر دو اتاق حمام خصوصی دارند. فضاهای مشترک نشیمن، ناهار خوری و کلاس درس و همچنین خشکشویی کامل و امکانات کامپیوتری با WiFi، ظرافت، راحتی و راحتی را به دانش آموزان ارائه می دهد. محله مسکونی امکانات خرید و غذاخوری معتبر و همچنین امکانات دویدن و ورزشگاه در نزدیکی را ارائه می دهد. هزینه زندگی در رم تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، متوسط اجاره یک آپارتمان/خانه در منطقه معمولی 1300 دلار در ماه است.

هزینه حمل و نقل در رم ایتالیا

اتوبوس‌ها، ترامواها، مترو و راه‌آهن‌های حومه شهر رم بخشی از سیستم یکپارچه‌ای هستند که توسط ATAC اداره می‌شود و بلیط‌های مترو و اتوبوس همه اشکال حمل‌ونقل را پوشش می‌دهند.. همچنین یک شبکه خصوصی از اتوبوس های J وجود دارد. بسیاری از اتوبوس های اصلی در ایستگاه اتوبوس خارج از Stazione Termini (جایی که می توانید نقشه مسیرهای اتوبوس را دریافت کنید) خاتمه می یابند. خدمات متروی شهر دارای دو خط است که هر دو از ترمینی عبور می کنند

همه مناطق رم به لطف سیستم زیرزمینی سازماندهی شده همیشه قابل دسترسی است. ایستگاه های مختلفی در همه جا وجود دارد و قطارها قرار است هر پنج یا ده دقیقه حرکت کنند بلیط انفرادی اتوبوس، مترو، تراموا و قطار در داخل شهرداری رم 1.50 یورو است و 100 دقیقه اعتبار دارد. اگر برای مدت طولانی­تری نیاز به رفت و آمد دارید، می توانید یک مترو و اتوبوس هفت روزه (به نام CIS) با 24 یورو بخرید. رم دارای یک سیستم متروی کارآمد، اگر نه بسیار گسترده است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، بسیار ارزان است، 1.5 یورو به ازای هر سفر با یک بلیط و این بلیط ها را می توان در اتوبوس ها، ترامواها و قطارهای شهری داخل شهر نیز استفاده کرد.

هزینه مواد غذایی در روم معقول است؟

قیمت متوسط ناهار یا شام در رم برای هر نفر 25 یورو است. یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه، صرف غذا در یکی از پیتزا فروشی‌های رم است، جایی که میانگین هزینه پیتزا 8 تا 13 یورو است. اگر در عوض می‌خواهید در یک رستوران شیک‌تر ناهار بخورید، برای یک وعده غذایی در رم برای هر نفر حدود 40 تا 50 یورو بودجه داشته باشید.

هزینه صرف غذا در رم به طور طبیعی به نوع رستورانی که قصد بازدید از آن را دارید بستگی دارد. با این حال، به طور کامل می توان با حدود 12 یورو در یک رستوران خوب غذا خورد. در رستوران های میان رده، غذاهای پاستا بین 6 تا 12 یورو قیمت دارند، در حالی که غذاهای اصلی ماهی یا گوشت معمولا بین 8 تا 16 یورو هزینه دارند. اگر مواد غذایی را از سوپرمارکت های محلی خریداری کنید، حدود 150 تا 200 یورو در ماه هزینه خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

دانشگاه‌های رم

طیف وسیعی از دانشگاه های عالی در رم وجود دارد که بالاترین رتبه آن ها Sapienza - Università di Roma در رتبه 171 در رتبه بندی QS World University Rankings® 2022 است که آن را به سومین دانشگاه برتر ایتالیا تبدیل می کند.

دانشگاه های مهم و معروف رم شامل:

  • Sapienza - Università di Roma
  • Universitá degli Studi di Roma - Tor Vergata
  • Università degli Studi Roma

جاهای دیدنی رم

  • کولوسئوم و طاق کنستانتین

همانطور که برج ایفل به پاریس است، شبح آمفی تئاتر فلاویان به رم است. بزرگ‌ترین سازه‌ای که از دوران باستان روم برای ما باقی مانده است، کولوسئوم هنوز مدلی برای میدان‌های ورزشی ارائه می‌کند - طراحی استادیوم فوتبال امروزی به وضوح بر اساس این طرح رومی بیضی شکل است.

Arco di Costantino

  • شهر واتیکان

واتیکان با مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع کوچکترین کشور مستقل جهان است که بیشتر آن توسط دیوارهای واتیکان محصور شده است. در داخل کاخ واتیکان و باغ ها، کلیسای سنت پیتر، و میدان سنت پیتر، منطقه ای که توسط پاپ، رئیس عالی کلیسای کاتولیک رومی اداره می شود، قرار دارد. این فضای فشرده، بین موزه‌هایش و خود کلیسای بزرگ، چیزهای زیادی برای دیدن ارائه می‌دهد.

شهر واتیکان

  • پانتئون

پانتئون بهترین بنای تاریخی حفظ شده دوران باستان روم - به طور قابل توجهی برای 2000 سال خود دست نخورده باقی مانده است.

پانتئون

این در حالی است که پاپ گریگوری سوم کاشی های برنزی طلاکاری شده سقف را برداشت و پاپ اوربان هشتم دستور داد سقف برنزی آن کنده و ذوب شود تا سایبان بر روی محراب در سنت پیتر و توپ های قلعه سنت آنجلو ریخته شود.

میزان امنیت 

ایمنی نکته مهمی است که باید در هنگام تحصیل در خارج از کشور به آن توجه کرد. بر اساس شاخص ایمنی Numbeo فعلی، رم دارای امتیاز 46.62 از لحاظ امنیت است.

در نهایت رم از نگاه دانشجو

این شهر همچنین به دلیل تمام گردشگران و مهاجرانی که در آنجا زندگی می کنند، حس بسیار بین المللی دارد، اما در عین حال، همه چیز بسیار قدیمی و ایتالیایی است و کنتراست تاریخ و مدرنیته واقعاً شگفت انگیز است. پایتخت ایتالیا نه تنها به سایر نقاط کشور بلکه در سطح بین المللی نیز به خوبی متصل است.

رم یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور دانشجویان و گردشگران است. این شهر مملو از غذاها و شراب های لذیذ، تاریخ باستانی و مکان های خیره کننده است. محبوبیت شدید تحصیل در خارج از کشور در رم می تواند مانع دشواری در هنگام تلاش برای غوطه ور شدن در فرهنگ ایتالیایی ایجاد کند.

جدا از زیبایی‌شناسی و شگفتی‌های آشپزی، ایتالیا برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان را نیز ارائه می‌کند و بنیان‌گذار فرآیند بولونیا (استاندارد آموزش عالی در اروپا و نفوذ فزاینده) است. ارائه آموزش با کیفیت بالا زمینه دیگری است که ایتالیا در آن احساس غرور خود را به دست آورده است.

هنگامی که از یکی از پاسخ دهندگان خواسته شد بهترین چیزها را در مورد رم نام ببرد، یکی از پاسخ دهندگان گفت: "این یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است، تاریخ، معماری، بناهای تاریخی، طبیعت، آب و هوا و مردم آن شگفت انگیز است و من نمی توانم هیچ شهری را تصور کنم. همه اینها» در حالی که یکی دیگر آن را «زیباترین شهر جهان» توصیف کرد.

طراحی سایت و سئو فراموج