همه چیز در خصوص ارزشیابی تحصیلی dov

همه چیز در خصوص ارزشیابی تحصیلی DOV | تحصیل در ایتالیا



DECLARATION OF VALUE ( Dichiarazione di valore) ارزشیابی تحصیلی ایتالیا

یک مدرک رسمی که توسط سفارت ایتالیا در کشور دیگر، بعد از بررسی و ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشجوی متقاضی تحصیل در کشور ایتالیا صادر می شود این تائیدیه برای مدارک تحصیلی دبیرستان، آکادمیک، جوایز فردی صادر میشود این مدرک در واقع معادل سازی مدارک تحصیلی اخذ شده با سیستم آموزشی کشور ایتالیاست اطلاعات DOV شامل جایگاه قانونی مرکز یا دانشگاهی که مدرک اخذ شده پیش نیازها جهت اخذ مدرک ذکر شده طول دوره و تعداد واحدها و ساعات سپری شده می باشد.

تهیه این مدرک برای افرادی که مدرک تحصیلی را در ایتالیا گذراندن لازم نیست Statement of comparability (Attestato di comparabilita titolo estero) گزینه دیگر در جهت دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی بصورت آنلاین و از طریق سایت CIMEA.IT انجام می شود هزینه تایید مدارک برای پروسه استاندارد که حدود سی روز طول میکشد ۱۲۲€ و برای پروسه اضطراری که ۱۵ روز کاری زمان میبرد ۲۴۴€ می باشد.

DECLARATION OF VALUE

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

ظاهرا امکان تایید مدارک از ایران بصورت مستقیم امکانپذیر نمی باشد و نیاز به ارسال مدارک از طریق پست و در کشور ایتالیا می باشد؛ البته قبل از تشکیل پروفایل و پرداخت وجه حتما یک کپی از مدرک تحصیلی. و ریز نمرات را به آدرس ایمیل cis@cimea.it ارسال و از امکان تایید مدارکتان توسط آن مرکز اطمینان حاصل نمایید.

البته امسال سفارت ایتالیا از 4 جولای 2021 پورتال Booking@Mi به جهت ارزشیابی و تایید مدارک (همچون DOV برای دانشجویانی که جهت اخذ ویزا از کشوری غیر از ایران اقدام می‌کنند) فعال شد. برای اخذ نوبت ابتدا می‌بایست در پورتال "PRENOT@MI” ثبت نام کنید و پس از تکمیل مراحل ثبت نام و تایید ایمیل نسبت به اخذ وقت جهت صدور DOV اقدام نمایید.

هر هفته، یک هفته جدید به تقویم نوبت دهی اضافه خواهد شد و می‌توانید تا یک ماه بعد از آن، نوبت رزرو کنید. این سرویس، پروسه صدور ویزا را پوشش نخواهد داد و ویژه متقاضیانیست که می‌خواهند از سفارت ایتالیا در سایر کشورها (ترکیه، روسیه، اوکراین، مجارستان و...) نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های ایتالیا و آزمون آیمت به بخش مقالات مراجعه فرمایید.

طراحی سایت و سئو فراموج