بهترین خوابگاه های دانشجویی ایتالیا

بهترین خوابگاه‌ های دانشجویی ایتالیا | زندگی دانشجویی در ایتالیا



بررسی بهترین خوابگاه‌ های دانشجویی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا یکی از اهدافی است که برخی از دانشجویان به دنبال آن هستند‌. زمانی که یک دانشجو از شهر و یا کشورهای دیگر در دانشگاه واقع در ایتالیا ثبت نام می‌کند باید به دنبال محلی برای اقامت در مدت زمان تحصیلی خود باشد. خوابگاه‌هایی که خود دانشگاه ایتالیا برای دانشجویان در نظر گرفته است یکی از جذاب‌ترین و کم هزینه‌ترین مکان‌هایی می‌باشد که دانشجویان مایل هستند از آن‌ها استفاده کنند.

خوابگاه های دانشجویی واقع در دانشگاه یکی از مقرون به صرفه‌ترین مکان‌هایی هستند که در اروپا برای اسکان افراد وجود دارد. برای بررسی بهترین خوابگاه های دانشجویی ایتالیا باید مواردی همچون هزینه خوابگاه، نزدیک بودن آن به دانشگاه، داشتن باشگاه و کتابخانه را بررسی کرد. همچنین برخی از دانشگاه‌های ایتالیایی دارای بورسیه دانشجویی می‌باشند که دانشجویان می‌توانند با این کمک هزینه تحصیلی زندگی نسبتا خوبی را پشت سر بگذارند.

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

بررسی خوابگاه‌ های دانشجویی در کشور ایتالیا

بیشتر دانشجویانی که مایل هستند از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند و برای ادامه تحصیل به کشور ایتالیا مهاجرت نمایند باید از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند؛ تا کمک هزینه‌ای که از طرف دانشگاه به آن‌ها داده می شود کفاف مخارج زندگیشان  را بدهد. برخی از دانشگاه‌های ایتالیا که به صورت بین المللی دانشجویان را تحت پوشش خود قرار می‌دهند خوابگاه‌هایشان در نزدیکی دانشگاه قرار دارد، به همین دلیل دانشجویان مشکلی در رفت و آمد به دانشگاه نخواهند داشت.

dormitory in italy

 جالب است بدانید بیشتر خوابگاه‌هایی که تحت نظر دانشگاه اداره می‌شوند متقاضی زیادی دارند به همین دلیل بسیار سریع پر می‌شوند؛ بنابراین دانشجویان برای ثبت نام در خوابگاه دولتی ایتالیا باید در اسرع وقت به دانشگاه مراجعه نمایند. از دیگر خدماتی که در بیشتر خوابگاه‌های دانشجویی وجود دارد می‌توان به مواردی همچون بوفه، دستگاه خودکار سرو غذا، سالن مطالعه و کامپیوتر به همراه امکانات ورزشی و سرویس‌های خشکشویی و انباری اشاره کرد. در نظر داشته باشید استفاده از خوابگاه رایگان نیست و دانشجو موظف است اجاره خوابگاه را به صورت ماهانه پرداخت کند.

کدام دانشگاه های ایتالیا دانشجویان را بورسیه می کنند؟

دولت ایتالیا هر ساله تعدادی از دانشجویان برتر داخلی و خارجی را تحت حمایت خود قرار می‌دهد و هزینه‌ تحصیل، خوابگاه و غذای آن‌ها را تقبل می‌کند. این کمک هزینه تحصیلی تحت نظر دانشگاه‌های بین المللی ایتالیا به دانشجویان اهدا خواهد شد. در ادامه دانشگاه‌های برتر ایتالیا به همراه دیگر موسساتی که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان را بورسیه می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

دانشگاه بلونیا

 این دانشگاه در یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایتالیا واقع شده است. در سال ۲۰۲۰ رنکینگ دانشگاه توسط موسسه تایمز بررسی شد و در رتبه ۱۶۸ قرار گرفت. دانشگاه بلونیا دارای دانشکده‌های متعددی است که دانشجویان با توجه به علاقه خود می‌توانند در آن‌ها مشغول به تحصیل شوند. بورسیه‌ای که این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی خود در نظر می‌گیرد حدود ۱۱۰۵۹یورو می‌باشد.

  • دانشکده کشاورزی و دامپزشکی       
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده آمار و مدیریت       
  • دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی ترجمه و تفسیر   
  • دانشکده پزشکی و جراحی    
  • دانشکده علوم
  • دانشکده روانشناسی  
  • دانشکده داروسازی   
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده مهندسی و معماری  
  • دانشکده هنر و علوم انسانی

بورسیه دولت

دولت ایتالیا برای تحصیل دانشجویان غیر ایتالیایی در دانشگاه‌های خود  با کمک وزارت امور خارجه بورسیه‌ای که شامل کمک هزینه شهریه دانشگاه به همراه بیمه درمان سلامت و کمک هزینه زندگی در ایتالیا است را به دانشجویان مورد تایید اعطا می‌کند. این بورسیه مبلغی حدود ۹۰۰ یورو در ماه است.

دانشگاه بوکونی ایتالیا

یکی از  بهترین خوابگاه های دانشجویی ایتالیا مربوط به این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه بوکونی کمک هزینه‌ای به ارزش ۱۲۰۰۰ یورو  در سال را به دانشجویان غیر ایتالیایی جهت تحصیل و پژوهش می‌دهد. چون کمک هزینه تحصیلی این دانشگاه در مقایسه با سایر  دانشگاه‌های ایتالیایی بسیار بالا است هر ساله تعداد متقاضیان کمی را برای تحصیل در این دانشگاه می‌پذیرد.

دانشگاه پادووا

دانشگاه پادووا علاوه بر اهدای کمک هزینه مالی به دانشجویان غیر ایتالیایی با سابقه تحصیلی درخشان به دانشجویان کم درآمد ایتالیایی نیز کمک خواهد کرد. دانشجویانی که از مناطق دور برای تحصیل به دانشگاه پادووا مراجعه می‌کنند این کمک هزینه را صرف زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا و زندگی دانشجویی می‌کنند.

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

خوابگاه خصوصی ایتالیایی

برخلاف خوابگاه‌های دولتی که اجاره کردن آن‌ها با هزینه پایین و با ظرفیت‌های مختلف یک تخته، دو تخته و... وجود دارد خوابگاه های خصوصی دارای اتاق‌های  یک الی دو تخت هستند که گاها سرویس‌های مشترکی دارند. هزینه اجاره کردن چنین مکان‌های متناسب با امکاناتی که ارائه می‌شود متفاوت است؛ اما می‌توان گفت که خوابگاه خصوصی یکی از بهترین خوابگاه های دانشجویی ایتالیا است.

سوئیت و آپارتمان

گاهی اوقات دانشجویان می‌توانند از سوئیت‌ها و آپارتمان‌های که در ایتالیا وجود دارند استفاده کنند. این مکان‌ها دارای تمام امکانات رفاهی می‌باشد و اجاره کردن آن‌ها به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. هزینه اجاره کردن هر کدام از این مکان‌های خصوصی با توجه به محل، امکانات و متراژ ساختمان متفاوت است. گاهی اوقات این هزینه بیشتر از حد انتظار دانشجویان می‌باشد به همین دلیل برای اجاره کردن آن از یک هم خانه کمک می‌گیرند.

suite apartment in italy

شرح فواید استفاده از خوابگاه دانشجویی

افرادی که زندگی دانشجویی و استفاده از خوابگاه را به اجاره کردن خانه‌های شخصی ترجیح می‌دهند از مزایای فراوانی بهرمند می‌شوند. مهم‌ترین فایده‌ای که زندگی در خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان به همراه دارد برخورداری از اینترنت رایگان دانشگاه برای انجام پروژه‌های دانشجویی و ارتباط با سایر نقاط دنیا است. دانشجویانی که از کشورهای دیگر برای تحصیل به دانشگاه ایتالیا مراجعه کرده‌اند در هنگام ارتباط با هم اتاق‌های خود می‌توانند مطمئن باشند که زبانشان در کمترین زمان ممکن تقویت خواهد شد و در خلال این ارتباط با فرهنگ و آداب و رسوم ایتالیا و کشورهای دیگر آشنا می‌شوند. وعده‌های غذایی که در بهترین خوابگاه‌ های دانشجویی ایتالیا سرو می‌شود رایگان بوده که هزینه خورد و خوراک دانشجویان در مقدار چشمگیری کاهش می دهد. امنیت بالا خوابگاه‌های دانشجویی در مقایسه خانه‌های شخصی  از دیگر مزایای استفاده از خوابگاه می‌باشد.

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

در نظر داشته باشید هر کدام از دانشگاه‌های ایتالیا دارای امکانات متفاوت و متعددی می‌باشند و هزینه استفاده از هر کدام از این خوابگاه‌ها بنابر شرایط محیطی متغیر است. به طور کلی می‌توان گفت که مبلغ اجاره خوابگاه‌ها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند در مقادیر گوناگونی وجود دارد که یک دانشجو می‌تواند بر اساس شرایط مالی خود آن‌ها را انتخاب نمایید.

کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه های ایتالیا با ما تماس حاصل کنید

تا به صورت رایگان به سوالاتتان پاسخ داده شود.

طراحی سایت و سئو فراموج