دانشگاه های پزشکی ایتالیا

دانشگاه های پزشکی ایتالیا👩‍⚕️🏫👨‍⚕️| تحصیل در ایتالیا



دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا 

یکی از بهترین کشور‌های جهان برای مهاجرت تحصیلی در رشته‌های مختلف مخصوصاً رشته پزشکی است؛ چرا که دانشگاه‌های زیادی را در خود جای داده که اغلب آن‌ها از لحاظ مدت زمان فعالیت، سابقه زیادی دارند و همچنین جزو دانشگاه‌های برتر جهان به حساب می‌آیند. جالب است بدانید که واژه university ریشه ایتالیایی دارد؛ در واقع به واسطه یکی از اولین دانشگاه‌های جهان که در شهر بولونیا تاسیس شد، از آن پس این واژه را برای نامگذاری تمام دانشگاه‌ها در دیگر نقاط جهان در نظر گرفتند. پس این مورد نیز مهر تاییدی بر سابقه درخشان دانشگاه‌های ایتالیا است.

.در این مطلب به بررسی کامل بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا می­پردازیم

 رنکینگ دانشکده پزشکی در ایتالیا  آخرین نمره پذیرفته شده در ازمون IMAT سال ۲۰۲۰  دانشکده های پزشکی به زبان انگلیسی
اول ۸/۴۱ پاویا
دوم ۷/۴۳  بیکوکا میلن
سوم   ۵۰ بولونیا
چهارم ۵/۲۷ پادووا
پنجم ۲/۴۹  میلن
پانزدهم  ۳۴  تورورگاتا رم 
هفدهم ۳/۴۲ ساپینزا رم
هجدهم ۶/۴۳  تورین
 بیست و یکم - پارما
بیست و پنجم ۵/۲۸ مسینا
سی و دوم ۷/۳۱ فدریکو
 سی و سوم ۸/۳۰  لوئیجی
سی و چهارم ۸/۲۷ باری

 

پزشکی ایتالیا

برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون IMAT روی لینک روبرو کلیک نمایید: آزمون آیمت

دانشگاه میلان ایتالیا University of Milano)

به عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا باید به دانشگاه میلان اشاره کنیم که متقاضیان نسبتا زیادی دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۲۴ به عنوان یک مدرسه فعال در دو رشته علوم پزشکی و علوم انسانی تاسیس شد. ابتدایی این مدرسه مخصوص تحصیل قشر اشراف‌زاده بود و سپس در سال ۱۹۵۸ کاربری خود را به دانشگاه تغییر داد و پذیرای تمام دانشجویان از هر قشری شد. یکی از ویژگی‌های مهم این دانشگاه، امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی است که به همین دلیل بسیاری از دانشجویان متقاضی با فراگیری این زبان می‌توانند در دانشگاه میلان مشغول به تحصیل شوند.

این دانشگاه حدود ۱۰ دانشکده برای رشته‌های مختلف دارد. توجه داشته باشید دانشگاه میلان ظرفیت قبولی ۳۵ الی ۴۵ دانشجو را از طریق آزمون آی مت دارد. در نتیجه رقابت پذیرش در این دانشگاه نسبتاً سخت بوده و متقاضیان باید نهایت تلاش خود را به خرج دهند. همچنین باید بدانید که این دانشگاه دانشجو محور بوده و به همین سبب دانش می‌توانند از امکانات بیمارستان‌های وابسته به این دانشگاه بهره‌مند شوند. در حال حاضر این دانشگاه حدود ۶۰ هزار دانشجو را در خود جای داده است.

دانشگاه میلان در بین برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان در رتبه ۷۹ قرار گرفته است. همچنین جالب است بدانید که میلان به عنوان اولین دانشگاه پزشکی ایتالیا شناخته می‌شود. علاوه بر این دانشگاه میلان در سال ۲۰۱۹ به عنوان هفتمین دانشگاه پزشکی ایتالیا معرفی شد و همچنین توانست در نظرسنجی QS رتبه ۳۲۵ را کسب کند.

دانشکده دندانپزشکی به زبان انگلیسی  آخرین نمره پذیرفته شده در ازمون IMAT سال ۲۰۲۰  رتبه دانشکده دندانپزشکی در ایتالیا 
سیه نا ۴۱  ۱

 

دانشگاه ساپینزا ایتالیا Sapienza university of Rome)

این دانشگاه در سال ۱۹۲۵ در پایتخت ایتالیا بنا شد و توانست لقب قدیمی‌ترین دانشگاه رم را به خود اختصاص دهد. دانشگاه ساپینزا دارای ۱۱ دانشکده برای رشته‌های مختلف و سه بیمارستان دانشگاهی است. این دانشگاه هر سال حدود ۷ هزار دانشجوی بین‌المللی را در رشته‌های مختلف پذیرش می‌کند که حدود ۱۰۰ نفر از آن‌ها متقاضی رشته پزشکی هستند. باید بدانید که مدارک پزشکی دانشگاه ساپینزا معتبرترین مدرک در سطح جهانی است. همچنین تاکنون بسیاری از برندگان جوایز نوبل، سیاستمداران و فضانوردان زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. در دانشگاه رشته‌های پزشکی و معماری به صورت پیوسته تدریس می‌شوند. مدت زمان گذراندن مقاطع تحصیلی در این دانشگاه برای کارشناسی سه سال، کارشناسی ارشد دو سال و دکترا سه سال است. لازم به ذکر است که دانشگاه ساپینزا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا در رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی در نظر گرفته می‌شود.

در نظرسنجی و رتبه‌بندی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۲۲، ساپینزا رتبه ۱۷۱ QS و۱۹۷ تایمز را کسب کرد. همچنین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی دانشگاه نیو ساوت ولز واقع در سیدنی در سال ۲۰۲۲، رتبه اول برترین دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا به این دانشگاه تعلق گرفت.  

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی

در دانشگاه های ایتالیا به صفحه آزمون آیمت مراجعه فرمایید

دانشگاه باری ایتالیا University of Bari))

دانشگاه باری در جنوب ایتالیا واقع شده و از سال ۱۹۲۵ تاکنون مشغول به فعالیت است. این دانشگاه علاوه بر اینکه جزو بهترین دانشگاه ‌های پزشکی ایتالیا شناخته می‌شود، بسیار بزرگ بوده و حدود ۱۲ دانشکده دارد. دانشگاه باری در حال حاضر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ۱۱۷ رشته مختلف را برای دانشجویان فراهم کرده است. همچنین این دانشگاه دارای امکانات جانبی دیگری از قبیل کتابخانه‌های مرکزی، سالن سخنرانی مرکز مشاوره نیز بوده و برایشان می‌توانند در صورت نیاز از آن‌ها بهره‌مند شوند. دانشگاه باری حضور ۴۴ هزار دانشجو دارد همچنان پذیرایی متقاضیان خارجی و بین‌المللی نیز است. طبق آخرین آمار اعلام شده در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه دارای رتبه 400-351 QS می‌باشد.  

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی در ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: تحصیل پزشکی در ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا University of tor vergata))

تورورگاتا که به عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا شناخته می‌شود که در سال ۱۹۸۲ در رم، پایتخت ایتالیا تاسیس شد. با وجود اینکه دانشگاه تورورگاتا نسبت به دیگر دانشگاه‌های پزشکی اروپا سابقه کمتری دارد، ولی با این وجود در طی این ۴۰ سال دانشجویان زیادی را جذب کرده و خروجی‌های درخشانی داشته است. همچنین این دانشگاه نیز همانند دانشگاه میلان امکان تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان فراهم کرده است. به همین واسطه تورورگاتا جزو یکی از پر متقاضی‌ترین دانشگاه ایتالیا است که دانشجویان زیادی تمایل دارند تا در آن به تحصیل در رشته‌های پزشکی مشغول شوند. همچنین این دانشگاه دارای یک بیمارستان مجهز است که هم دانشجویان و هم مردم عادی می‌توانند از آن استفاده کنند.

دانشگاه تورورگاتا

طبق آخرین آمار دانشگاه تورورگاتا در سال ۲۰۱۹ جزو معتبرترین و بهترین دانشگاه ‌های پزشکی ایتالیا معرفی شد و توانست رتبه 500-401 شانگ‌های را کسب کند. معیار سنجش و قبولی این دانشگاه آزمون آیمت است که برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته و متقاضیان می‌بایست به منظور پذیرش، اقدامات لازم را جهت قبولی در این آزمون به عمل آورند.

 

دانشکده های داروسازی به زبان انگلیسی  آخرین نمره پذیرفته شده در ازمون F-TOLC سال ۲۰۲۰  رتبه دانشکده های داروسازی در ایتالیا
تورورگاتا  ۲۵/۴۵  سوم
بولونیا  ۵/۴۲ دهم

 

دانشگاه بولونیا ایتالیا (University of bologna)

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم بولونیا قدمت بسیار زیادی داشته و یکی از اولین دانشگاه‌های پزشکی جهان است و در سال ۱۰۸۸ تاسیس شد. به همین واسطه بسیاری از افراد بر این باورند که دانشگاه بولونیا مهد علم و دانش قاره اروپا است. این دانشگاه در شمال ایتالیا واقع شده و دارای ۲۳ دانشکده تخصصی برای رشته‌های مختلف است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها پزشکی می‌باشد. باید بدانید که مدرک پزشکی دانشگاه بولونیا اعتبار بسیار زیادی نزد کشور‌هایی از قبیل آلمان و کانادا دارد. در حال حاضر بولونیا حدود ۸۵ هزار دانشجو دارد که حدود ۸ هزار نفر از آن‌ها جزو دانشجویان خارجی و بین‌المللی به حساب می‌آیند. لازم به ذکر است که دانشگاه بولونیا در سال ۲۰۲۰ طبق رتبه‌بندی QS، جزو برترین دانشگاه‌های جهان معرفی شد و رتبه ۱۱۶ را به خود اختصاص داد. همچنین در سال ۲۰۲۰ موسسه تایمز این دانشگاه را در رتبه ۱۶۸ قرار داد.  

جالب است بدانید دانشگاه بولونیا که جزو یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا به حساب می­آید، صرفاً از طریق آزمون آی مت و بدون در نظر گرفتن هیچ نوع آزمون کتبی و مصاحبه‌ای، پذیرای دانشجویان مختلف از تمام کشور‌ها است. همچنین این دانشگاه بورسیه مشخصی را جدا از بورسیه تحصیلی اختصاصی خود برای پذیرفتن دانشجویان خارجی در نظر گرفته است و شما می‌توانید در صورت قبولی در این دانشگاه، از آن بهره‌مند شوید. بورسیه تحصیلی دانشگاه مزیت مهمی بوده و بسیاری از دانشجویانی که قصد دارند تا در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا مشغول به تحصیل شوند، این دانشگاه را در اولویت اصلی خود قرار می‌دهند. همچنین این بورسیه تحصیلی باعث شده دانشگاه بولونیا از لحاظ سطح و میزان پذیرش دانشجویان خارجی و بین‌المللی، توانست رتبه ۲۰۰ را در بین دانشگاه‌های مطرح جهان کسب کند. 

برای کسب اطلاعات در زمینه بورسیه استانی ایتالیا روی لینک روبرو کلیک نمایید: بورسیه استانی ایتالیا

دانشگاه پادوا ایتالیا University of Padua)

این دانشگاه در سال ۱۹۲۲ و در شمال ایتالیا بنا شد. یکی از شهر‌های ایتالیا پادوا است و نامگذاری این دانشگاه نیز به همین واسطه انجام شده. همچنین پادوا لقب شهر دانشجویی کشور ایتالیا را نیز از آن خود کرده است؛ چرا که حدود ۳۰ درصد از جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند. این دانشگاه دارای ۸ دانشکده و ۳۳ دپارتمان مختلف است و همچنین بستر مناسبی جهت تحصیل دانشجویان در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی را نیز فراهم کرده است. دانشگاه پادوا هر ساله حدود ۵۰ دانشجو بین‌المللی را توسط آزمون آیمت پذیرش می‌کند. توجه داشته باشید به واسطه امکان تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه متقاضیان نسبتاً زیادی دارد.

این دانشگاه طبق آخرین نظر سنجی در سال 2019 رتبه 249 را در رتبه‌بندی QS از آن خود کرده است. دانشگاه پادوا در دانشکده پزشکی خود سه رشته جراحی، زیست فناوری پزشکی و زیست فناوری داروشناسی را ارائه می‌دهد. دانشجویان متقاضی که در آزمون آیمت قبول شده و توسط دانشگاه پذیرفته شوند، می‌توان از بورسیه تحصیلی دانشگاه‌ها استفاده کنند و نگرانی زیادی از بابت تامین هزینه‌های شهری و تحصیل وجود ندارد.  

دانشگاه مسینا ایتالیا (University of Messina)

این دانشگاه در جزیره سیلیس واقع در جنوب ایتالیا قرار دارد. دانشگاه مسینا در سال ۱۵۴۹ توسط ایبنا توسلی اولا تاسیس شد و به همین واسطه جزو یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا به حساب می‌آید. دانشگاه بورسیه تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان بین‌الملل در نظر گرفته است که بعد از پذیرش می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در این دانشگاه نیز امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. همچنین مدارک پزشکی دانشگاه مسینا در تمام بخش‌های قاره اروپا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. این ویژگی سبب شده تا دانشجویان زیادی از کشور‌های مختلف متقاضی تحصیل در این دانشگاه باشند. طبق آخرین آمار بدست آمده در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه رتبه ۹۰۰ QS را در بین برترین دانشگاه جهان را کسب کرد. شیوه و معیار پذیرش این نمایشگاه نیز آزمون آیمت است.

توجه داشته باشید که دوره تحصیلی رشته‌های پزشکی دانشگاه مسینا حدود ۶ سال بوده و همچنین به منظور شروع به تحصیل، دانشجویان، متقاضی می‌بایست به منظور تایید سطح دانش زبان انگلیسی خود، دارای مدرک آیلتس باشند. همچنین مسینا نیز مانند دیگر گزینه‌ها بین بهترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا دارای خوابگاه است.  

دانشگاه پاویا ایتالیا University of Pavia)

به عنوان یکی دیگر از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه ‌های پزشکی ایتالیا باید به پاویا اشاره کنیم که در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد. دانشگاه پاویا ۷ دانشکده مختلف را در خود جای داده و همچنین در سال ۲۰۱۸ لقب بهترین دانشگاه فعال در رشته‌های علوم پزشکی از آن خود کرد. جالب است بدانید که چهره‌های علمی شناخته شده در سطح جهانی از قبیل کامیلو گلژی برنده جایزه نوبل زیست‌شناسی و الکساندر ولتا مخترع باتری از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. تعداد دانشجویان دانشگاه حدود ۲۵ هزار نفر تخمین‌زده شده است. با دانش با دانشگاه سالانه حدود ۴۰ دانشجو متقاضی که در آزمون آیمت قبول شده باشند را پذیرش می‌کند. طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ دانشگاه پاویا رتبه 590-501 QS را کسب کرد و تا به امروز جزو برترین دانشگاه پزشکی ایتالیا به حساب می‌آید که گزینه مناسب و ایده آلی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته‌های پزشکی است.

 

دانشجویان پزشکی

دانشگاه پیزا ایتالیا University of Pisa))

این دانشگاه در شهر پیزا ایتالیا واقع شده و از سال ۱۹۶۵ تا کنون مشغول به فعالیت است. اگر بخواهیم ۱۰ تا از بهترین دانشگاه ‌های پزشکی ایتالیا را نام ببریم، قطعاً دانشگاه پیزا جزو آن‌ها خواهد بود. امکان تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی وجود داشته و همچنین دانشجویان می‌توانند پس از پذیرش از بورسیه تحصیلی مربوطه بهره‌مند شوند. این دانشگاه در سال ۲۰۱۹ در بین برترین دانشگاه‌های دنیا رتبه ۴۲۲ را کسب کرد. شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۵ رتبه ۳۰ در رشته فیزیک به این دانشگاه اختصاص داده شد.

به طور کلی با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، می‌توانیم دانشگاه پیزا را جز برترین دانشگاه‌های فعال ایتالیا در رشته‌های پزشکی به حساب بیاوریم.  

دانشگاه تورین University of torino)

یکی دیگر از معروفترین و بهترین دانشگاه ‌های پزشکی ایتالیا باید به تورین اشاره کنیم که با بیش از یک قرن سابقه درخشان جزو مهم‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا به حساب می‌آید. این دانشگاه موزه‌های مختلفی از قبیل آناتومی انسان و انسان‌شناسی را در خود جای داده است که مربوط به قرن هجدهم هستند. یکی از شروط اصلی تحصیل در دانشگاه تورین، تسلط دانشجو به زبان انگلیسی است. این دانشگاه هر ساله حدود ۴۰ دانشجو بین‌المللی را به وسیله آزمون آیمت سنجیده و آن‌ها را پذیرش می‌کند. تورین در بین دانشگاه‌های شاخص و مطرح ایتالیایی در رتبه سیزدهم قرار دارد. همچنین در سال ۲۰۱۹ دانشگاه تورین رتبه ۳ کشور را در زمینه علوم پژوهشی کسب کرد. علاوه بر آن، آخرین سیستم نظرسنجی QS دانشگاه تورین در سال ۲۰۱۹ رتبه 580-571 و از سیستم BEST GLOBAL UNIVERSITIES رتبه ۲۱۷ را کسب کرده است. لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۹ دانشگاه تورین رتبه ۱۸۹ را در زمینه علوم زیستی و پزشکی فعال در سراسر جهان کسب کرد که این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از دلایل اصلی اولویت قرار دادن این دانشگاه توسط متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی است.  

آزمون ‌های مهم برای قبولی در دانشگاه ‌های پزشکی ایتالیا  

به طور کلی دو آزمون اصلی برای قبولی در رشته‌های پزشکی وجود دارند که دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ایتالیا آن‌ها را معیار اصلی پذیرش در نظر می‌گیرند. در ادامه این دو سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.  

 آزمون IMAT

آزمون آیمت اصلی‌ترین آزمون برای قبولی در رشته‌های پزشکی است که در حال حاضر چهار دانشگاه خصوصی و ده دانشگاه دولتی ایتالیا نمره آن را معیار اصلی پذیرش دانشجو در نظر می‌گیرند.

 

آزمون آیمت

 دانشگاه عبارتند از:  

  • دانشگاه کاتولیکا 
  • دانشگاه هیومنیتاس 
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه باری
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه تورورگاتا
  • دانشگاه ناپل فدریکو
  • دانشگاه لوئیجی وان ویتلی
  • دانشگاه بیکوکا میلان
  • دانشگاه سیه نا 

البته باید توجه داشته باشید که دانشجویان متقاضی باید علاوه بر قبولی در آزمون آیمت، دیگر مدارک مورد نیاز هر دانشگاه را نیز به صورت کامل به واحد پذیرش مربوطه ارائه دهند. همچنین با وجود تفاوت‌هایی در شیوه پذیرش دانشگاه دولتی و خصوصی ایتالیا، ارائه مدارک فارغ التحصیلی دبیرستان به منظور معادل‌سازی جزو الزامات هر دانشگاه محسوب می‌شود. در نتیجه دانشجویان متقاضی باید مدرک دبیرستان خود را در اختیار داشته باشد تا بتوان آن را به واحد‌های مربوطه جهت معادل‌سازی ارائه دهد. همچنین در کنار آزمون آی مت، تسلط مطلوب و مناسب به زبان انگلیسی نیز جزوه الزامات پذیرش هر دانشگاه به حساب می‌آید که قبل از شرکت در آزمون نیز باید آن را در نظر داشته باشید.

در صورتی که سطح دانش زبان انگلیسی شما مناسب نیست، ابتدا باید آن را تقویت کرده و همچنین با شرکت در آزمون آیلتس و قبولی در آن، مدرک مرتبط با دانش زبانی خود را به واحد پذیرش ارسال کنید تا سطح مورد نیاز دانش شما به زبان انگلیسی تایید شود. لازم به ذکر است که تمام سوالات آزمون آیمت به زبان انگلیسی هستند.

در حال حاضر بهترین نمره قبولی در آزمون آی مت برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا ۴۵ است. همچنین حداقل نمره قبولی آزمون برای پذیرش در دانشگاه‌های شاخصی از قبیل میلان، ساپینزا، تورورگاتا و بولونیا ۴۰ و پذیرش در دانشگاه‌های دیگری همچون تورین، لوئیجی، باری و مسینا ۳۵ است.  

آزمون TOLC-F

یکی از رشته‌های پرمتقاضی دانشگاه‌های ایتالیا داروسازی است. به منظور پذیرش در رشته داروسازی، دانشگاه ایتالیا آزمون TOLC-F را به عنوان معیار اصلی مدنظر قرار دادند. در نتیجه تنها راه قبولی رشته داروسازی در بهترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا شرکت و کسب نمره بالا در آزمون TOLC-F است. لازم به ذکر است که در حال حاضر این آزمون به صورت مجازی برگزار می‌شود و سوالات هر کاربر با کاربر دیگر متفاوت خواهد بود.  

این آزمون متشکل از ۵۰ سوال چهارگزینه‌ای است و هر فرد ۷۲ دقیقه فرصت دارد تا به این سوالات پاسخ دهد. این سوالات در پنج گروه زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و استدلال دسته‌بندی می‌شوند و مدت پاسخگویی به هر کدام از آن‌ها نیز مجزا است. همچنین در انتهای آزمون ۳۰ سوال دیگر نیز مطرح خواهد شد که به منظور سنجش سطح دانش اتصالات دانشجو به زبان انگلیسی طراحی شده‌اند.  

به منظور شرکت در آزمون TOLC-F، ارائه دیپلم دبیرستان، مدرک زبان انگلیسی حداقل در سطح B2 و پرداخت مبلغ 30 یورو برای شرکت در آزمون الزامی است.

دریافت مشاوره تحصیل در دانشگاه ‌های ایتالیا

در این مطلب به طور کامل بهترین دانشگاه‌ های پزشکی ایتالیا را از جوامع مختلف مورد بررسی قرار دادیم و شما را با شیوه پذیرش و سابقه هر یک از آن‌ها آشنا کردیم. در صورت تمایل می‌توانید با مجموعه جوین آس تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تخصصی در خصوص شیوه پذیرش، هزینه‌ها، شرایط و موارد دیگر تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا بهره‌مند شوید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی

در دانشگاه های ایتالیا به صفحه آزمون آیمت مراجعه فرمایید

طراحی سایت و سئو فراموج